Holkeføre

Før helgen kom de å fjernet det meste av snøen på fortauet, og i gatene ned mot t-banen. Allikevel er det ikke bare bare å gå, for etter at det tinet og rant utover i går, hadde det frosset til igjen i natt.

Jeg fant ikke igjen broddene mine da jeg skulle gå, og jeg hadde ikke tid til å lete etter dem. Derfor bestemte jeg meg for å ta bilen til stasjonen. Hadde ikke mye lyst til å gå over enda igjen 😳

Parkeringsplassen så ut som en skøytebane, og alt som var strødd lå langt nede i isen. Jeg klarte da å komme meg helskinnet bort til bakken opp til stasjonen, uten knall og fall…..

Så lenge det smelter på dagen, og fryser på igjen på natten er det best å være forsiktig. Jeg må nok ta en grundig leteaksjon etter broddene mine også, sånn at jeg klarer å holde meg på bena.

Er det glatt hos deg, eller er det kanskje bart?

#vinter #snø #is #glatt #holke #blogg

14 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Ja fÃ¥r bare gÃ¥ forsiktig sÃ¥ vi holder oss pÃ¥ bena… Ja kunne vi fÃ¥ mange fine varme dager med sol, sÃ¥ kanskje snøen smelter litt fortere ;o))

    2. SÃ¥nn er det her ogsÃ¥..super glatt noen steder…og bart andre…eller flekkvise bart..Vi mÃ¥tte strø og salte rundt bilene…farlig glatt…Men jeg gÃ¥r jo alltid med brodder..og de hjelper pÃ¥ denne blank isen..

    3. Toini: Mine forhÃ¥pninger om vÃ¥rvær i dag gikk plutselig i vasken for 20 minutter siden. Da kom rene snøstormen og feiet inn over Oslo…, kanskje snøen var bløt og ikke la seg (hÃ¥per) X fingrene ;o))

    4. Huff, og huff! Slikt føre er det verste å gå på, og det er jo bare å finne frem isbroddene. Trøsten er jo at snøen smelter, og at man er nærmere våren 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Toril sin hverdag med musikken: Det gÃ¥r den rette veien, men vi mÃ¥ nok slite med is pÃ¥ vei og fortau en stund til. I dag strevde sola med Ã¥ komme igjennom, og sÃ¥ plutselig kom en forferdelig snøstorm feiende over Oslo… Veldig kortvarig, heldigvis.

      Ha en fortsatt fin mandag ;o))

    6. Jeg har ikke brodder, men jeg har listet meg rundt i hele vinter 😀 Blitt flink til det 😀 Så fin header du hadde nå da 🙂

    7. Det kan være farlig mange steder men det spørs hvor man går. På sideveiene er det selvsagt mer is og i undergangene. Har en undergang like ved her som ligger i nedoverbakke og der er det fullt av is. Så jeg har med meg broddene enda sel om det er en del isfrie felt innimellom.

    8. frodith: Tusen takk, jeg syntes at når jeg først byttet design så var det på tide med en ny header. Jeg fant igjen broddene mine i går, og vet du hva? lå i bagasjerommet på bilen ;o))

    9. Helge: Fortauene ned mot t-banen var omtrent bare for is i dag, og nå skinner sola så da smelter det vel unna enda mer. De bortkomne broddene dukket til slutt opp i bagasjerommet på bilen ;o))

    10. fruensvilje.blogg .no: Ute pÃ¥ gÃ¥rsplassen vÃ¥res er det blÃ¥holke og veldig glatt… Grunnen er at det ligger lavere enn de andre blokkene, sÃ¥ vann renner ned til oss og fryser pÃ¥ om natten. I dag listet jeg meg forsiktig fra et og et sandkorn for ikke Ã¥ dette ;o)) En ny dag med sol her i Oslo, og da minker det enda mer pÃ¥ snøen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg