21.02.2018

Om ikke så lenge skal jeg skal jeg løpe av sted for å rekke ukas første treningstime… Jeg trener hos Manuellterapeuten min to ganger i uka, onsdager og fredager. Skal jeg være helt ærlig er onsdag den verste dagen min, for da har det gått så lang tid siden jeg sist trente. Fredagen pleier alltid å gå bedre, for da er jeg mykere i leddene mine.

Det har ikke vært så greit de siste månedene, da det høyre kneet mitt virkelig har slått seg vrang. Har jeg sittet for lenge kan jeg ikke bare sprette opp å gå avsted, nei da har jeg måttet stå litt å sakte men sikkert forsøkt å belaste kneet. Gjorde jeg ikke det, så var det som om noen stakk en kniv inn i kneet å vridde rundt. Det er fortsatt vondt når jeg har sittet lenge, men heldigvis ikke så ille som det har vært. Nå er det jo en gang sånn at jeg til tider sitter mye og lenge foran PC’n og jobber. Ikke er jeg spesielt flink til å reise meg for å ta noen pauser heller…

Jeg er nok ikke i nærheten av å være så sprek som avataren min prøver å overbevise om.. Nei, her går det nok i et langt saktere tempo gitt.. Farten er ikke så viktig for meg, nei her er det snakk om å gjennomføre så godt jeg kan.

#trening #øvelser #manuellterapeut #behandling #helse #blogg

10 kommentarer
    1. annebe: Det er stor forskjell pÃ¥ meg nÃ¥r jeg gÃ¥r til trening og nÃ¥r jeg drar igjen. NÃ¥r jeg kommer er jeg stiv og har problemer med Ã¥ komme meg ned trappen, men etter en intensiv treningstime har jeg ikke noe problemer med Ã¥ bøye knær, ankler og hofter… Det er sÃ¥ deilig ;o))

    2. fruensvilje.blogg .no: Jeg kjenner at det hjelper, for jeg er en helt annen person når jeg går fra treningene igjen ;o)) Så at det nytter er det ingen tvil om ;o))

    3. Toini: Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv, hihi!! Disse to treningsdagene i uken, er nok de som holder meg oppegående. Det går bedre og bedre for hver uke, og det kjennes virkelig godt. Ha en fin torsdag ;o))

    4. Helge: At det hjelper er helt sikkert, for jeg merker stor forskjell på når jeg kommer på trening, og når jeg går hjem. Jeg har vel innsett at disse to treningsdagene i uken, er det som holder meg oppegående igjennom vinteren. Når det blir bart ute, så er jeg mer aktiv og går en del på tur så da trener jeg jo litt selv også.

    5. SÃ¥ bra du har noe som hjelper deg pÃ¥ vei. Er nok lurt Ã¥ ta treningen sammen med en terapeut , sÃ¥nn til Ã¥ begynne med hvertfall. God trening, og pÃ¥ en fredag da….;)

    6. maiken: Tusen takk ;o)) Foreløpig vil ikke terapeuten min at jeg skal trene alene, for han er redd at jeg skal gjøre øvelsene feil. Har hatt en tendens til Ã¥ ta i for hardt, for sÃ¥ Ã¥ fÃ¥ vondt… Akkurat i dag gleder jeg meg faktisk til Ã¥ gÃ¥ til treningen, for kroppen er i ganske godt humør ;o)) Ha en fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg