Som natt og dag

Den ene morgenen er det så mørk ute når man står opp, at man skulle tro man var kommet langt ut i høstmåneden. Neste morgen er det totalt forandret, og i dag var det en slik dag. Jeg kunne merke det innen jeg dro opp rullgardinen, at dette ville bli en dag med blå himmel og sol.

Da jeg sto på trammen og trakk morgenluften langt ned i lungene, kom sola å kilte meg på nesen. Luften var ganske frisk, og gradene i skyggen hadde enda ikke kommet over + 10C
 

spiderweb
Licensed from: sumos / yayimages.com

I dag skal jeg gå tidligere for jeg har nemlig en etterlengtet forpleietime kl 15. Det er en velvære jeg føler jeg ikke kan være foruten, dels for at kroppen er så stiv at det er litt vanskelig å gjøre det selv, men også for at det er så behagelig å la andre gjør jobben. Jeg kan bare lene meg tilbake i en behagelig stol, og nyte.

Nå blir det kanskje ikke ren nytelse i dag, for storetåa som ble trampet på under torsdagens konsert er fortsatt litt øm. I tillegg klarte jeg å miste en biffkniv i går da jeg ryddet bort etter middagen, og den klarte jo selvfølge å finne en tå i stedet for gulvet. Det ble et fint lite hull i tåa, for kniven var veldig spiss og skarp. Litt øm og sår er jeg jo der også… Typisk meg å gjøre noe sånt, hihihi!!

Pusene koser seg fortsatt med det amputerte stativet, og har vært veldig greie mot hverandre. Til morran i dag lå Ronja inne i huset, mens til min store overraskelse hadde Vinja lagt seg på toppen. Det er ikke noe hun vanligvis pleier å gjøre :o)) Det å la søsteren få beste plassen altså :o))

#natur #høst #sensommer #natt #dag #forandringer #vær #sol #velvære #fotpleie #tær #skade #katter #august #onsdag #bloggh

14 kommentarer
    1. Variabelt vær om dagen, slik har det jo vært i hele sommer :)) Var deilig i sola i dag.. men skyer mer til nå ser jeg.. Stakkars tærne dine om dagen..uff og hehe.. på en gang .. Fin dag videre <3

    2. annebe: Når jeg kikker ut av vinduet, ser jeg jammen at det har blitt mer skyer ute. Disse tærne mine må gjennomgå både titt og ofte dessverre, hihi! Brekker eller forstuer jeg de ikke, blir de trampet på og knivstukket!! Tenker at dette går greit jeg :o))

    3. Sol og fint her men kjenner det er høst i lufta den vakreste årstiden syntes jeg med ett fargespekter som er nydelig.
      Les gjerne bloggen min og det nyeste innlegget Jeg fikk det til
      Ha en fin dag
      Fra Sissel

    4. Ja, er bare Ã¥ fÃ¥ med seg alle solstrÃ¥lene man kan, jeg skal ogsÃ¥ stikke hode ut nÃ¥…
      FÃ¥r dÃ¥rlig samvittighet nÃ¥r jeg ser det flotte bildet av spindelvev, jeg har det jo med Ã¥ bare “mÃ¥ke” de vekk…..:)
      God dag til deg!

    5. hÃ¥per du har kos deg med fotpleie..noe jeg ikke liker..er sÃ¥ kilen..og liker ikke massasje pÃ¥ bena…hihih..høsten er kommet..sikkert og vist..for selv med sol i dag..sÃ¥ var det en spiss luft..

    6. Skal til fotpleie den 19 september. Været skifter fort, var ute og bada i går i skogen. Det var trolig årets siste bad på meg. Det er høst i lufta og kaldere. Har tenkt på det lenge men vil nå investere i ny PC. Den jeg har hjemme lever sitt eget liv. Men om jeg skal kjøpe på butikken eller via ontech.no må jeg tenke på.

    7. sisselgu: Jeg er også glad i høsten og alle de fine fargene som kommer da. Får vi bare beholde varmegradene en god stund fremover, vil jeg være veldig fornøyd. Stikker gjerne innom bloggen din :o)) Ha en fin torsdag.

    8. maiken: Det ser ut til at det blir sol sånn annehver dag her i Oslo, for i dag er det igjen grått og meldt regn. Allikevel gjør solen et lite forsøk på å komme igjennom skydekket, krysser fingerene for at den klarer det :o))

      Jeg er glad i bÃ¥de spindelvev og edderkoppen, sÃ¥ vevet fÃ¥r lov til Ã¥ være i fred for meg… SÃ¥ sant det ikke er inne da ;o)) Ha en fin torsdag.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg storkoste meg hos fotpleien i går, og det var som å få nye føtter. Denne gangen var føttene mine ekstra følsomme, og det kilte veldig da hun filte under med den brune ballen, hihi!! Massasjen helt på slutten var veeeeldig deilig, og slitte føtter og legger føltes som helt nye, knis :o)) Ha en fin torsdag.

    10. Stilig bilde. Ligna veldig på ett som eg tok med mobilen her en dag. Men ditt var jo mye finere enn midt da. man ser detaljene mye bedre her, enn på mitt<3

    11. siri: Jeg kan nok ikke skryte av at det er jeg som har tatt bildet, skulle ønske jeg kunne. Dette har jeg hentet fra YAY, som vi har tilgang til når vi blogger. Der er så mange fine bilder, og når jeg ikke har noe selv jeg kan bruke går jeg inn der ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg