NÃ¥r gode venner er sammen…

Det å ha gode venner å være sammen med betyr så mye, og det føles også veldig trygt og godt 💖 Jeg har ikke en haug med venner, men de jeg har betyr mye for meg og jeg liker å være sammen med dem 💕

I går hadde bestis Anne, Terje og jeg bestemt at vi skulle tilbringe dagen sammen. Felix, katten til bestisen, hadde time hos dyrlegen til den årlige sjekken og vaksineringen. Vi ble derfor enig om at Terje og jeg skulle bli med henne dit først….

Felix var ikke overbegeistret da vi hentet ham og bestisen, og han mjauet dypt å klagende for å informere alle om at han ikke var helt fornøyd. Om det var bare for at han måtte sitte i buret sitt, eller om han skjønte at han skulle til dyrlegen, se det vet jeg ikke helt. Nå ligger dyrlegen bare 2 – 3 minutter med bil unna, så det gikk fort å kjøre dit. Felix er en snill pusegutt han, så besøket inne hos dyrlegen tok ikke lange stunden. Før han viste ordet av det, var han hjemme hos seg selv igjen 😻

Anne, Terje og jeg dro bort på Metrosenteret, som ligger på Lørenskog, for å rusle litt rundt i butikker. Vi skulle også innom Coop Mega for å kjøpe inn til lunchen våres.

Det var vel ikke supervarmt da vi satt oss på balkongen hos Anne for å spise lunch, men allikevel ganske deilig med litt luft. Vi hadde kjøpt inn noen rundstykker, og masse godt pålegg som vi koste oss med. Som alltid når vi er sammen har vi det veldig koselig, og praten og latteren sitter løst.

Etter hvert var vi klare for å røre på oss igjen, og bestemte oss for å dra bort på Hageland for å kikke litt. Terje og Anne skulle ha noen planter til balkongen, og selv trengte jeg noen nye plastpotter. Noen av plantene jeg har i i stuevinduet mitt har vokst, og trenger å pottes om. Dessverre hadde jeg ikke de pottene jeg trengte her hjemme. Jeg fikk heldigvis det jeg var ute etter i tillegg til at jeg kjøpte meg en Lavendel, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å ha inne pga av varmen på balkongen. Den havnet nå på balkongen allikevel, og så får jeg heller ta den inn når varmen er som sterkest.

Jeg må skryte av utvalget hos Hageland på Lørenskog…. Det er ikke så stort, men jammen har de mye flotte blomster (planter), og et variert utvalgt. Jeg handlet jo inn til balkongkassene mine hos Hageland på vårparten, og da bugnet det over av planter i alle regnbuens farger :o))

Når vi var ferdig hos Hageland, var vi klare for middag og Anne og jeg hadde i forveien bestemt at vi skulle besøke Chopstix Metro. Asiatisk mat er jo så godt!

Det var første besøket hos Chopstix for oss alle tre, og vi fikk veldig god service i lyse og innbydende lokaler :o))

Jeg bestilte Klassiske vårruller til forrett, som består av biffkjøtt, sjampinjong, kål, gulrot, purreløk, hvitløk, anis og kardemumme. Mmmm, så utrolig godt :o)) Til hovedrett bestilte jeg Kylling i Sataysaus, som er WOK med kyllingfilé og grønnsaker med en saus som er basert på peanøtter, kokos, chilli, sukker og tamarind. Risen ble servert i en stor fellesbolle til oss alle. Vi storkoste oss med maten og skravlet i vei :o)) 

Til dessert tok vi alle sammen Creme Brûlée + at jeg også tok en kopp kaffe… Jeg fungerer ikke uten x-antall kopper kaffe om dagen, og i går ble det litt lite. Akkurat desserten var en skuffelse, for den var varm og fin på toppen men kald i bunnen. Nå har jeg ikke spist dette så mye, men jeg og bestisene var skjønt enig om at varmen skulle nå ned til bunnen av desserten også.

Da vi gikk fra Chopstix var klokken blitt 19, og vi var ganske slite alle sammen. Derfor bestemte vi at det var på tide å dra hjem hvert til vårt å slappe av resten av kvelden. Etter å ha kjørt Anne hjem, kjørte jeg også Terje hjem. Han hadde handlet en del ting, og da er det godt å slippe å slepe det med seg på t-banen. Det var bare hyggelig å gjøre det for ham :o))

Når jeg kom hjem ble jeg møtt av 2 pusekatter som ventet, og de nermest klatret opp over bena mine. Jo da, de var glad for at jeg hadde kommet hjem, men det var nok mest for at det var tomt i matkoppen deres, hihi :o))

#venner #væresammen #felix #felixthecat #dyrlege #årskontroll #metro #hageland #lunch #lunchute #planter #chopstix #asiatiskmat #sommer #juli #fredag #blogg

6 kommentarer
    1. Så koselig! Det er godt å ha gode venner å dele hverdagen med! koselige bilder, og så nydelig bilde av deg!

    2. SÃ¥ bra dere koser dere sammen bÃ¥de folk og dyr..hehe.. :)) Mye god mat ble det pÃ¥ dere ogsÃ¥… skjønner godt du ser fornøyd ut med den desserten :)) God helg videre <3

    3. SÃ¥ koslig – dyrlegen vet hva han gjør. Sjøl sÃ¥ gikk jeg 3 timer i skogen pÃ¥ den andre siden av byen. Jeg rasta ved Hvalsdammen(sjekk google), gikk rundt det og en rundtur før nedover mot byen igjen. Pent og varmt vær. I ettermiddag bada jeg i tjernet mitt like ved her. Man blir mett av slik mat som du legger ut her. Ha en fin kveld.

    4. annebe: Hihi, den desserten burde vi nok ha latt være alle sammen, men man må jo kose seg litt da :o)) Vi har det alltid veldig hyggelig sammen, og Felix var veldig fornøyd med å komme hjem igjen <3

    5. Helge: I går var det egentlig veldig godt turvær, akkurat passe varmt så jeg kan tenke meg du fikk en fin tur. Så fint det var ved Hvalsdammen, du skal ikke se bort fra at vi tar oss en tur dit i løpet av sommeren :o))

      Asiatisk mat er veldig lett, og ja man blir mett, men ikke på en sånn ubehagelig måte :o)) Ha en fortsatt fin søndag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg