Bestisen inviterte…

Jeg var veldig spent da jeg åpnet øynene i går morges, hvordan føltes kroppen…., var jeg like sliten og hadde jeg like vondt som jeg hadde på fredagen. Heldigvis hadde jeg klart å sove av meg slitenheten, og mye av vondtene. Jeg kan vel ikke påstå at jeg spratt ut av senga, men jeg kom meg da i det minste ganske hurtig opp å i gang. Det føltes veldig godt at kroppen spilte mer på lag, og at jeg hadde mer energi enn da jeg gikk å la meg kvelden før :o))


(bilde er “lånt” fra google)

Det var bestisen Anne som inviterte til etegilde hjemme hos seg i går, og hun hadde tenkt smart… I stedet for å lage noe tungt og mektig, stilte hun med spekemat, eggerøre og potetsalat. På en varm sommerdag er jo det perfekt, og veldig godt.​ Man blir mett, men ikke sånn at man ligger som et vrak i sofaen etter. Det kan det fort bli med sånn kraftigere mat!!

Når maten hadde sunket litt, ble det vaniljeis med salt strøssel og salt saus, mmmmmmm så godt det var 😋

Niesen til Anne ringte og lurte på om hun kunne komme en tur, noe som var veldig hyggelig. Vi satt en stund ute på balkongen, men da sola glimret med sitt fravær, ble det veldig kjølig så vi gikk inn å satt oss i stedet. Ingen grunn til å sitte ute å fryse, når man kan ha det lunt og fint inne :o))

#venninnebesøk #middag #mat #spekemat #potetsalat #eggerøre #sommer #juni #lørdag #blogg

14 kommentarer
    1. Så koselig det hørtes ut…godt du var i bedre form..og spekemat er kjempegodt :)) Du som har tatt det bildet med glasset…stilig i alle fall :))

    2. Ja det hørtes lurt ut nå…og jeg fikk veldig lyst på spekeskinke og eggerøre…nammmis…

    3. annebe: Ja det kjentes godt ut at kroppen var i bedre form :o)) Jeg tok bilde med vanlig mobilkamera, og så brukte jeg filter fra et program/app som heter Photo Studio by KVADGroup :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg spiser ikke spekemat så ofte, og derfor smaker det enda bedre når jeg først gjør det :o)) Veldig greit med sånn enkel mat innimellom!

    5. maiken: Tusen takk :o)) Bilde ble tatt med mobil-kamera, og så brukte jeg Pip-filter fra en app som heter Photo Studio by KVADGroup. Ja god natt søvn, kan gjøre underverker :o))

    6. Det var noen koslig timer for dere. Selv var jeg på klassefest med folke fra barneskolen, vi hadde begge mine foreldre som lærere, så jeg fortalte litt om de nå. Så ringte jeg far og han fikk snakke med en elev som han hadde den gangen – første samtale mellom de på minst 25 år. Slik er koslig. Ellers var helgen grei med skogsturer og årets første bad. Det er midnatt, så nå venter drømmeland. Håper formen din er bra.

    7. Helge: Å så gøy da, med klassefest :o)) Det er alltid artig å møte igjen de gamle klassekameratene. Vi har ikke hatt noen klassefest på mange år, noe vi burde ha hatt i år siden det er rundt tall siden vi gikk ut av ungdomsskolen. Formen min er heldigvis bedre i dag enn den var på fredagen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg