Stive stælker

Da jeg begynte å jobbe igjen så smått i januar måned, var (og fortsatt er) kroppen i såpass dårlig form at jeg valgte å kjøre i egen bil til og fra jobben. Det var en grei løsning, som fikk meg raskt hjem igjen når arbeidsdagen var over. Tanken har jo vært at jeg skulle la bilen stå og ta banen, men så er det jo sånn at det er veldig behagelig å bare sette seg i bilen å være hjemme i løpet av kort tid.

I går kveld bestemte meg for at jeg skulle ta banen, men da jeg sto opp til morran i dag var jeg veldig i tvil. Ute var det nesten – 8C, det snødde og blåste en sur vind. Før jeg fikk tid til å ombestemme meg, tok jeg på meg vinterstøvlene med god såle å trasket i vei.

Jeg hater å gå med strømpebukse eller stilongs, så da blir jeg fort kald og stiv i… Det ble jeg jo i dag også, så det holdt. Tror ikke akkurat at det var kuldegradene, men heller den sure vinden som var min verste fiende. Hvorfor er jeg så sta og ikke kler mer på meg? Det har seg sånn at det blir så varmt når jeg kommer inn på banen, og så er det så mye styr med å ta av seg ekstra bekledning når jeg kommer på jobben… Å, det orker jeg ikke, så da får jeg jo bare ha det så godt 😮

Når jeg kom ned til t-banen så hadde den banen jeg forsøkte å nå akkurat gått, så jeg måtte står i 10 minutter å vente. Det blåste såpass kraftig at jeg søkte ly bak et stort skilt for ikke å bli helt gjennomfrossen. Jeg var ikke den eneste som gjorde det, og vi sto der på rekke med ryggen mot vinden som en flokk med kuer, hihihi!!

Da jeg skulle hjem i dag var det store forsinkelser i t-banetrafikken, ettersom en person hadde kommet seg ned på sporet. Det løste seg relativt raskt tror  jeg å få ut personen, men det skapte allikevel forsinkelser. Jeg måtte en tur på Bryn, men den banen som gikk den veien kom ikke på en god stund. Jeg valgte derfor å ta en av de andre banene å gikk av på stasjonen før, og så tok jeg bena fatt å gikk bort til Bryn. Det tar bare 10 minutter å gå, så jeg så det som en liten treningstur :o)) Akkurat det har jeg jo bare godt av!!

#vinter #kaldt #snø #sno #vind #februar #forsinkelser #tbane #bryn #trim #utpåtur #blogg

15 kommentarer
    1. Du må kjøpe deg en god overtrekksbukse..så kan du skrelle av den når du kommer på jobb! i dag gikk jeg med stillongs,bukse og overtrekksbukse..og ble kaldt på rumpa!! Så skjønner at du blir kald uten noe annet en en bukse!! Kan jo være avstressende og gå og ta banen…om alt går glatt..i stedefor å sitte i en bil og passe på traffikk her og der.. MEN, jeg forstår deg..Særlig om man kommer seg hjem raskere!! HA en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Kanskje det er det jeg burde skaffe meg…. Det hadde jeg egentlig planer om uansett, men da for å bruke når jeg gikk på tur :o)) Skal jeg være helt ærlig, så slapper jeg av mer når jeg kjører bil. Der sitter jeg godt, det er varmt og godt og god musikk fra spotify :o)) Ha en riktig god natt!

    3. Bør kle seg godt nå om dagen, må nok investere i litt klær selv. Man kan fort bli syk og det kan henge lenge i. Bra at du er i jobb igjen så nå håper jeg at kroppen din er frisk igjen.

    4. skjønner dette kan være et dillemma ,tror jeg også hadde tatt egen bil ) men jeg er enig med Toini,en overtreksbukse kan være grei å ha på dei verste dagene ,og den er lett å ta av på jobben.Spasere har vi alle godt av så sånn sett er det sunnt å velge trikken,men vinden kunne holdt seg unna synes eg )

    5. Helge: Ja man må nok passe seg, så man ikke pådrar seg forkjølelse unødvendig. Jeg er ikke friskmeldt enda, og jobber fortsatt bare 50% – noe jeg nok kommer til å gjøre en stund til kjennes det ut som!

    6. fruensvilje: Jeg debatterer med meg selv hver morgen, bil eller bane, men så langt har fornuften seiret å jeg har labbet ned til banen. Det var samme temperatur i dag, men vinden hadde løyet så det virket ikke lenger så kaldt.

      En annen positiv ting, bortsett fra trimmen, med å ta banen er jo at man sparer en del penger :o))

    7. Jeg liker heller ikke strømpebukse eller stillongs, og så blir det for varmt når man kommer inn. Ei overtrekksbukse er smart ja, for den er så kjapp å ta på og av. Flink du som går såpass mye, – bra å få beveget seg om man er stiv i kroppen. Ønsker deg en fin ettermiddag/kveld! :o)

    8. Hanne Beate: Ja dette med overtrekksbukse høres mer og mer fristende ut, så det kan nok hende at jeg går til anskaffelse av det :o)) Nå som det er vinter er det tungt å gå, men jeg skal allikevel fortsette med det… Da vil jeg nå i allefalle være i bedre form når det begynner å bli varmere ute, som igjen vil gjøre at det vil bli lettere for meg å gå på tur :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg