Skriver du dagbok?

Når jeg begynte å skrive dagbok husker jeg ikke, men de eldste jeg har spart på er nok fra jeg var en sånn 11 – 12 år tenker jeg. Den gangen forelsket man seg hvert annet minutt, og boka ble fylt opp med navn på den ene kjekke typen etter den andre. Når jeg leser navnene på disse typene nå i dag, aner jeg ikke hvem de var lenger, knis!!

Vi uttrykker oss jo litt forskjellig etter hvert som vi blir eldre, og det er også andre ting som opptar oss i en alder av 56 år enn når man er tenåring. Den gangen var det nok hormonene som styrte litt hva som ble skrevet. Nå blir det nok mer hverdagsskildringer, og litt om hver og vind. Det er jo veldig gøy å lese om alle tenåringslidelsene, og hvem man likte og ikke likte. Å, den man likte den ene dagen, og omvendt var gjerne helt annerledes dagen etter.

Nå om dagen bruker de fleste av oss datan ganske mye, og vi blogger å utleverer/bretter oss ut til alle som har lyst til å lese om det. Kan det være nødvendig å skrive dagbok da, kan man spørre seg selv. For mitt vedkommende er det et rungende JAAAA, og det kommer av to ting. Det ene er at jeg ikke har en blogg hvor jeg er alt for personlig, og av den grunn er det litt hyggelig å kunne skrive ned de tingene man ikke føler seg komfortabel med å dele medl andre. Den andre grunnen til at jeg liker å skrive dagbok, er at jeg ønsker å bevare håndskriften min. For når man nesten ikke skriver noe for hånd lenger, hjemme eller på jobb, blir håndskriften helt ødelagt. Skal jeg være helt ærlig, så syntes jeg at jeg har en relativt fin håndskrift….

Hvordan er det med deg da?
Skriver du dagbok?
Skriver du fortsatt mye for hånd?
Eller har nettbrett, telefon eller PC tatt over den jobben?

#dagbok #kjæredagbok #skrive #fortelle #utlevere #dele #data #nettbrett #telefon #pc #håndskrift #blogg

8 kommentarer
    1. Jeg skriver ikke dagbok..og har en elendig håndskrift..alltid hatt det..og var glad når man kunne begynne å skrive mer på pc..har lært meg totch..så det er fort gjort å skrive på pc.. Skrev dagbok som ung..gøy å ha i ettertid..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er helt enig med deg, det gÃ¥r helt klart kjappere Ã¥ skrive pÃ¥ PC’n. Personlig sÃ¥ syntes jeg det er litt koselig Ã¥ hente fram de gamle dagbøkene i blandt, og sÃ¥ lese igjennom det man tenkte den gangen man skrev dem :o))

    3. fruensvilje: Det blir jo nesten det samme å skrive i en dagsplanlegger, men man må bare fatte seg i korthet. Veldig fint å gå tilbake å kikke i, hvis det er noe man lurer på :o))

    4. Ja, jeg begynte igjen den 1. januar og har i perioder skrevet dagbok før også. Problemet er at det begynner bra og så sklir det ut, men denne gangen er jeg fast bestemt på å skrive ut året :o). Det er så gøy å se tilbake seinere, og se hvordan været var og hva man gjorde. Jeg skriver i en kalenderbok med noen få linjer, men jeg får med meg det viktigste. :o)

    5. Hanne Beate: Det er jo nettopp det som er så gøy med en dagbok, kalenderbok eller en du skriver mer utførlig i, at man kan gå tilbake å lese om det som skjedde på en bestemt dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg