Sånn var det før

Ting forandrer seg etter som årene går, og en av dem er hva vi sier til hverandre på Nyttårsaften… På Facebook i går så druknet vi alle med nyttårshilsner, og det lenge før 12 slaget. Mange begynte allerede tidlig på morningen, og jeg kjente meg litt trassig…, ja trassig å nektet å gjøre det samme!!

Hvorfor det spør du deg seg kanskje!! Jo, for da jeg var “litt” yngre enn jeg er nå var det vanlig at vi sa til hverandre… Takk for det gamle, eller takk for året som gikk. Det var utenkelig å si noe annet enn det. Vi var jo ikke i det nye året enda, og da kunne vi jo ikke si Godt Nytt år. Dette henger igjen hos meg, og jeg syntes at det er en veldig grei skikk. Jeg husker at jeg sa det til en sjef da jeg gikk hjem siste arbeidsdag i romjulen, og da korrigerte han meg med streng stemme å sa at vi takker for det gamle i år. Når vi møtes igjen i det nye året kan vi komme med lykkeønskninger for det.

I går prøvde jeg i det lengste å ikke gjøre som alle andre, og jeg klarte meg ganske lenge… Tilslutt så ble jeg, litt mot min egen vilje, like aktiv som alle andre på Facebook, Snap og Instragram.

Hva sier du på årets siste dag?
(Takk for det gamle eller Godt Nytt år)

#takkfordetgamle #godtnyttår #skikkogbruk #riktig #galt #blogg

10 kommentarer
    1. Det har jeg aldri tenkt over..men det er jo sant..hihih. Syns jeg sier godt nytt år til mange FØR kvelden jeg..og jeg skriver gjerne, takk for det gamle..Man har som regel sånne egne regler…men du, godt nytt år da! og takk for det gamle! hihih

    2. fruensvilje: Det kan jo være litt ulikt hva som sier på forskjellig plasser,.. Jeg syntes jo at det er litt hyggelig å takke for det som har vært å så hilser vi det nye året velkommen dagen derpå :o))

    3. Veldig enig der egentlig 🙂 Jeg ventet til rundt 8 tror jeg det var ;o Siden jeg ikke hadde planer om å være så aktiv etter det 🙂 Men vi sa jo dette da klokken var 12, og vi sendte heller ikke opp raketter før da. Og nå startet de i 4 tiden her i Oslo, det synes jeg er så tull og ALT for tidlig. Greit for de med barnefamilier å starte kl. 6. Men det tar vekk alt det som gjør det spesielt med nyttårsaften å sende opp hele dagen. Så jeg følte meg som ei gammel, sur kjærring der jeg satt å bare nei nei nei xD Jaja. Vi kan ikke alle være like 😛 Håper du får et super år ^^

    4. Søtmonsen ): Rakettene er jo et kapittel for seg selv… De begynte, som du sa, veldig tidlig her i Oslo med å sende dem opp. Det er så irriterende at de holder på hele dagen. Jeg tenker jo også dyrene som er ute på dagen å blir skremt av smell og høy knitring. Heldigvis er mine puser inne, men de er nok mer nysgjerrig på fyrverkeriet enn redd. Håper du også får et supert år :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg