💸 Et underskuddsforetagende 💸

Hvert eneste år kjøper jeg meg en, to, e!ler noen ganger tre Flax julekalendere. Hvert år så vet jeg jo at jeg med 99% sikkerhet ikke får tilbake det jeg har lagt ut. I år insisterte jeg i tre stykker, og betalte 150,- for det.

Hver eneste morgen satt jeg meg ved skrivebordet og skrapte i veg, med stor iver for man jo håper jo allikevel at det skal bli gevinst. Jeg kan vel si med en gang at jeg ikke ble rik denne gangen dette året heller 😟 Jeg gikk i tap som vanlig, men det ble da gevinst på to av kupongen. På den ene ble det 10,- på fargespillet, og på en annen ble det 50,- på oppsamlede symboler. Til sammen den nette sum av 60,-.

Man må være forberedt på å tape, og ha et veldig avslappet forhold til spillet tror jeg. Det har jeg og er forberedt på at den store gevinsten ikke tikker inn på min konto 😊

Pleier du å kjøpe skrapekalender?

#underskudd #tap #skrapekalender #flax #julekalender #spill #blogg

11 kommentarer
    1. Ja jeg har pleid å kjøpe dette jeg også..en til hver av barna våre, og en til oss..men i år så lot jeg være..for ingen som åpnet disse flax kalendrene som det er mente..nemlig en luke pr dag…noen åpnet alle med engang..andre tok den i skippertak underveis i mnd.. Så jeg kuttet ut..kan heller kjøpe vanlig flax lodd da… For det har vært sånne små summer vi har vunnet også.. 10 kr og 30kr osv.. Er nesten ikke spennende engang..hihih. Men en fin adventskalender til voksne..om de må ha…hihihi..

    2. Fikk faktisk skrapelodd i julegave av brodern men det ble med 25 kroner. Men kan likegodt levere litt Lotto – det blir lite med gevinst uansett. Modern vant noen skrapelodd i lokalavisa som resulterte i 75 kroner. Likevel så er det de som vinner – ei tante av meg vant en tur til Afrika for noen år siden.

    3. fruensvilje: Hver jul kommer det Flax-skrapekalender, som har et spill hver dag fram til julaften. I tillegg så samler man symboler, og kan da teknisk sett vinne en stor gevinst!!!! Du har jo helt rett, tapet ble ikke like stort som det kunne ha vært :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg skraper et spill hver dag, mens jeg nyter morgenkaffen. Et år fikk vi skrapekalendere på jobben, og noen av kollegene klarte ikke å la være å skrapet alt på en gang. Ikke jeg nei, jeg var tålmodig å skrapet en dag av gangen, men jeg vant jo ikke noe mer allikevel da, knis :o))

    5. Helge: Det er jo veldig hyggelig når man eller noen man kjenner vinner litt av størrelse, men jeg kjenner ingen. Hørte nettopp fra en venninne som jobber i posten, at alle de som ikke blir solgt innen 24. desember blir sendt i retur. Der tenker jeg det kan være en del premier!!

    6. Jeg har ikke hatt Flax-kalender, men et par ganger en lignende kalender utgitt av et lokalt skolekorps. Bak hver luke var det et tall som man skulle sjekke om ga gevinst. Gøy med litt spenning til hver dag, og du vant jo litt da, – ellers er det nok bare noen få som vinner virkelig stort.

    7. Hanne Beate: Nei, det er nok ikke mange som vinner på disse kalenderne… De som gir ut kalenderne skal jo tjene penger, og da kan det ikke være for mange vinnere. Jeg syntes det er veldig spennende å skrape hver dag, og håper jo selvsagt at jeg skal vinne :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg