🎂 Gratulerer med dagen, Freddie ❤

For 70 år siden i dag ble Farrokh Bomi Bulsara, mer kjent som Freddie Mercury født i Stone Town, Zanzibar, Tanzania. Han ble sendt til privatskole i India, hvor han gikk et par år før familien flyttet til London i 1964. I 1966 begynte han på Ealing Collage of Art hvor han stortrivdes, og i 1969 tok han eksamen med gode karakterer. I 1970 ble han sanger for Queen, og resten er historie……

Gratulerer med dagen Freddie, du er alltid i mitt hjerte

Jeg ble fan av Queen da de ga ut låta Bohemian Rhapsody i 1975, og litt småforelsket i Freddie som var utrolig kjekk og veldig karismatisk. Med hånden på hjerte så tror jeg ikke at en kjent person’s død har gått så hardt inn på meg som Freddie’s død i 1991. Jeg satt å hørte på Queen mens tårene trillet ned over kindene mine, og denne triste følelsen pågikk ganske lenge. Bak den utagerende og karismatiske oppførselen var det en veldig privat og følsom person ❤ Kan fortsatt bli veldig trist og lei meg når jeg hører enkelte sanger… 

Dette skulle egentlig være en hyllest til hærlige Freddie, men jeg måtte bare skrive om hvor trist det er at han ikke lenger er blandt oss!!

Her sitter han på armen til mamma Jer Bulsara, som i år fyller 94 år i oktober ❤

#freddiemercury #freddie #farrokhbomibulsara #fødselsdag #gratulerer #gratulerermeddagen #70år #70 #blogg

4 kommentarer
    1. Jeg digger Freddie og Queen! Så er Bohemian Rhapsody min favorittlåt, ever !!! Jeg har sunget den med Verdal Teaterkor, Prima Vare. Jeg får frysninger på ryggen hver gang. Brukte å spille Bohemian Rhapsody på jukeboksen på kafèen på hjemstedet, hvor jeg vokste opp. Men jeg hadde ikke noe “romantisk” forhold til Freddie, som du, he-he 🙂 Men jeg syntes han var en dyktig sanger, og jeg hadde plakat av Queen på pikerommet. Artig å høre din historie! Vi får sette oss ned å lytte til vårt forbilde i kveld da 🙂
      Ha en musikalsk aften ! <3 Klem

    2. toveview: Fram til Freddie døde var det “I want to break free” som var favoritten, men etterpå så rykket faktisk den litt såre men også mektige “Who wants to live forever” opp på første plass. Måtte sette den på å nyte litt……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg