Det gikk greit…

På fredag formiddag pakket jeg med meg Ronja og Vinja i bilen, og drøm til den årlige kontrollen og vaksineringen. Vinja lagde ikke noe ballade da jeg jeg skulle ha henne inn i buret, men Ronja bestemte seg for at hun skulle ikke inn. Hun stakk av fra meg flere ganger, før hun gjemte seg oppe i klatrestativets hus oppunder taket. Der satt hun småsur og stirret på meg, og følte at der var hun sikker.

Det hun ikke hadde regnet med var at mamsen fant fram trappen, og klatret opp. Med litt besvær klarte jeg å få henne ned, til store protester…. Etter det roet hun seg ned og det gikk veldig greit å kjøre opp de 15 minuttene de tok å komme til dyrlegen på Lørenskog. Bestis Anne ble med for å hjelpe meg, og så ble hun med hjem til meg etterpå siden vi skulle ut på byen senere 😊


(Vinja, ligger i armkroken til mamsen)

Begge kattene var friske, men Ronja må på slankekur… Jeg viste i forveien at dyrlegen kom til å si det, så nå blir det å redusere maten sånn at frøkna gradvis kommer seg ned i vekt. Siden mamsen også må ned så får vi gjøre dette sammen, og det skal nok gå bra.

Når vi kom hjem ruslet kattene igjennom hele leilighet for å sjekke om alt var som de hadde forlatt det. De var trøtte og slitne etter å bli mast litt med av meg og dyrlegen, så de krøllet seg snart sammen og sovnet 😽😽😻
 

10 kommentarer
    1. Så bra di var friske begge to…greit å følge med :)) Sikkert ikke bra for katter å være overvektige så da får dere skjerpe inn kosten begge to..hehe.. Nydelige Vinja <3

    2. Så bra! ja da var det gjort! og så fint at alt var bra..slankingen viste du jo..så ingen bombe..men du kan ikke få noe lett mat..jeg har det til hundene..så får de like mye kvantum, men det er mindre fett og andre ting..så fyller det opp litt i vommen.. 🙂

    3. De er nå så fine 😀 <3 Hehe, ja gammelpus fikk vi aldri inn i noe bur. Han ble borte da ja 😛 Og lillepus hun er så slu, for hun ser at driver å pakker og kommer frem med buret. Plutselig er hun borte, enten under sofaen eller bak ei dør i håp om at vi skal åpne ytterdøra så hun kan smette ut xD

    4. annebe: Ja nå er det ingen vei utenom, men vi skal klare dette begge to ?? Vinja er en skjønn pus, som hver kveld kommer å legger seg på mammas arm for å sove.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei det var Ingen overraskelse at Ronja må ned i vekt. De går allerede på et for jeg kjøper hos dyrlegen, som er et vektkontrollfor, så det blir å redusere mengden…

    6. frodith: Nei legebesøk er ikke spesielt gøy for pusene, for de stresser seg opp før vi kommer dit. Da er de ofte hyper og lite samarbeidsvillig. Nå gikk det heldigvis ikke så ille denne gangen da ??

    7. Den Rutete Skjorta: Det har vært litt sånn her også, men bortsett fra Ronjas avstikker gikk det ganske greit. Forhåpentlig blir det en stund til neste gang. Ha en fortsatt fin søndag ??

    8. Søtmonsen ): Jeg kjenner godt igjen dette er å gjemme seg… Du kan jo tenkte deg hvordan det var når begge mine gjemte seg. Jeg brukte en evighet på å få de inn i burene, og var nesten mer stresset enn kattene. Glad det gikk lettere denne gangen ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg