Strikkepinner til besvær

I dag har jeg hatt besøk av Anne, og vi har hatt en avslappende dag med hvert vårt strikketøy… Hun med sin genser og jeg med mitt sjal, som nå begynner å bli ganske stort. Jeg har ikke stresset med strikkingen, bare sittet å kost meg for ikke at jeg skulle få vondt i armene mine. Det har i grunnen gått ganske greit det :o))

Jeg har strikket med trepinner som jeg har kjøpt hos Nille, og har syntes at det har vært ganske greit. Det eneste som har vært litt slitsomt er at det har vært tungt å dra maskene over pinnen. Selve pinnen er vel ikke problemet, mens plastbiten mellom de to har vært litt i kjukkeste laget. Da jeg hadde satt meg godt til rette og kommet i gang med strikkingen i dag, så fikk jeg plutselig ikke dratt maskene fram lenger. Det viste seg at plastebiten hadde knekt oppe ved pinnen. Jeg fikk løftet maskene over på en annen pinne, men den var så kort at det ikke gikk å bruke den. Bestemte derfor at vi skulle dra ned på Tveita for å kjøpe ny pinne.

Nede på Tveita ble pinnen kjøpt, men denne gangen kjøpte jeg en i stål som viste seg å være mye bedre å strikke med. Jeg var også innom Jernia hvor jeg kjøpte en ny liten rosa mixebolle. Tidligere på dagen hadde jeg nemlig klart å miste den jeg hadde i gulvet, og det tålte den ikke å gikk i flere stykker.

Mens vi allikevel var der nede stakk vi inn på Dolly Dimple for å spise middag. Vi hadde diskutert tidligere om vi skulle bestille pizza hjem eller om vi skulle sitte der å spise, og bestemte oss for å sitte der. Da fikke vi en ordentlig fersk og varm pizza. Ofte er det sånn at man bare får pizzaen og så forsvinner personalet, men jenta som jobbet der hentet tallerkner og bestikk informerte om både det ene og det andre. Jeg ble helt satt ut jeg, for sånt er man jo ikke vant med!!

Tidligere på dagen slang jeg sammen noen sjokolademuffins med bringebær, som vi skulle kose oss med etter at vi hadde spist middag. Det var også da jeg knuste mixebollen min. Muffinsens ble ikke laget fra bunnen, men fra pose. Allikevel så ble det veldig gode, med søtsmaken fra sjokoladen og de litt syrlige bringebærene. Det ble 8 stykker tilsammen, og vi spiste 4 stykker… Naboen fikk et par stykker, så nå har jeg igjen et par til meg selv til i morgen.

For ikke så lenge siden begynte det å regne… Så lenge det regner på kveld og natten og så er det fint på dagen skal jeg ikke klage. Dessuten så slipper jeg å gå ut å vanne bedene mine :o))

#strikke #genser #sjal #strikkepinner #tveita #tveitasenter #mixebolle #rosa #venninnedag #dollydimples #pizza #muffins #sjokolademuffins #bringebær #kos #blogg

4 kommentarer
    1. Nå er det jo mange år siden sist jeg strikket, men det var koselig så lenge en ikke overdreiv og fikk vondt ja..nå får jeg vont etter en omgang, så lar det klokelig være :))
      SÃ¥ hyggelig med personale som er tilstedeværende …men det er jo slik det burde være :)) Muffinsene sÃ¥ kjempegode ut..nam , nam :)))

    2. annebe: Jeg kan ikke overdrive for da må jeg legge bort strikketøyet, men litt sånt pent og forsiktig går greit :o)) Muffinsene ble veldig saftige og gode, mye bedre enn jeg trodde de skulle være! Jeg har inntrykk av at personale på sånne pizzarestauranter ikke har så mye tid til kundene, annet enn å servere dem. Denne jente tok seg tid og var hyggelig å fikk oss til å føle oss velkomne, selv om det var en del andre der. Veldig hyggelig :o))

    3. Det virker som det regner litt hver natt nå, og ikke så verst på dagtid. 🙂 Hørtes ut som en koselig dag, med litt forskjellig innhold :-)Og pizza ute er ikke å forakte, fikk lyst til det selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg