Nattegjest

Ettersom det er så varmt om kvelden står vinduene på balkongen åpne hele døgnet, og da kommer det jo noen nattegjester. De med lange ben og vinger trekker gjerne inn i stua, til kattenes store glede. De bruker timevis på å løpe etter disse bevingede ertekrokene. Da spiller det ingen rolle for pusene om de løper ned mamsen, som stille og rolig sitter å koser seg med noe kaldt å drikke.

Når jeg kom ut på balkongen til morran i dag fant jeg en en søt liten sak som hadde overnattet. Jeg tror det er en nattsvermer eller noe sånt, og de holder seg i ro på dagtid, og våkner til liv når kvelden kommer. Jeg ser at den fortsatt sitter på samme flekken. Får bare håpe at kattene ikke får tak i den…. Er den der når kvelden kommer så skal jeg geleide den ut i friluft :

#nattegjester #innsekter #nattsvermer #overnatting #sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #sol #varme #blogg

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg