Feriemodus

Så langt i sommer har jeg ikke tenkt så veldig mye på ferie, men i dag kjente jeg at tankene snek seg inn i hodet på meg. Årsaken til det er jo at så mange av mine kolleger går rundt sånn i en døs, for de skal på ferie. Mange finner det vanskelig å konsentrere seg om jobben, og ønsker seg ut av døren og hjem. Jeg vet jo akkurat hvordan det er den siste dagen før man tar fatt på en lang sommerferie….

Man gjør så godt man kan for å konsentrere seg om jobben som skal gjøres før man går hjem, men så gang på gang kommer feriemodusen over en å man blir sittende å se drømmende ut av vinduet. Sola skinner og det er varmt ute, og da vil man jo ikke sitte innesperret på en kontor. Man vil ut i det fine været, og nyte sommeren totalt.

Nå blir det ikke noe ferie på denne damen her riktig enda, for jeg har jo som alle andre år valgt å ta ut ferien min når alle andre kommer tilbake igjen. Jeg skal jobbe noen uker til før jeg kan sitte ber å se drømmende ut av vinduet, og ønske meg langt vekk. Alt er ikke bare trist og leit av den grunn, nei da, det er jo fredag i dag og om noen timer er jeg på veg hjem å kan nyte to fridager :o))

Oslo bader i sol i dag, og jeg kjente allerede da jeg gikk til jobben at det var en helt annen temperatur enn de andre morningene. Det var litt varmere enn hva det har vært. Jeg pleier jo ofte å ta meg en tur ut i lunchen, men ikke i dag…!!

Skal du gjøre noe spennende i dag?

#sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #feriemodus #ferie #sol #varme #blogg

14 kommentarer
    1. Mannen jobber ei uke til så er det ferie her, blir bare småturer tenker jeg :)) Blir en litt annen stemning på jobb når ferien er i gang for de fleste ..
      Deilig med litt sol og varme her nå..selv om det ikke er skikkelig sommer enda :)) Kos deg med fredagen videre <3

    2. Herlig d å ta ferie når alle andre ska på jobb igjen hihi godt det er sol i Oslo da 🙂 jeg kommer til Oslo en gang på dagen på mandag 🙂

    3. annebe: Om eksakt 33 minutter tar jeg helgen, og jeg skal definitivt nyte :o)) Spiller ingen rolle om det er sol eller regn!! Selv om det er jo mest hyggelig når sola skinner :o)) Ha en strålende fin fredagsettermiddag <3

    4. Tone: Ikke bare det vettu, det er jo i slutten av juli og hele august det blir strålende vær :o)) Skal du være lenge her i Oslo, eller er det bare en kort visit?

    5. Så bra at du koser deg selv om feriene er langt unna! Ja vi venter også en uke til før mannen har ferie..men helg er det i dag!! og sol! Så da kan man kose seg!! Ha en koselig kveld!

    6. Godt du får deg en liten helge-ferie du også da 🙂 Det fortjener du <3 Og når alle er ferdig og det er DIN tur, da kan du kose deg da. Kanskje enda finere vær også 🙂 Ha en fin kveld <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Kose seg mÃ¥ man gjøre i helgene ogsÃ¥, for det kan bli litt lenge Ã¥ vente til ferien begynner. Det har vært og er fortsatt veldig fint vær i dag, og jeg sitter ute pÃ¥ balkongen Ã¥ koser meg…. Ha en fin kveld ??

    8. frodith: Ja nå har jeg en liten mini ferie over to dager, og med det fine været vi har så er kosefaktoren ganske høy. Jeg er sikker på at det blir knallvær når jeg først tar ferie ?? Ha en fin kveld!

    9. Er godt å ha ferie tilgode. jeg kjenner også det. Og det har ikke vært noe særlig til sommer enda, så i år er jeg virkelig glad jeg har sen langferie.
      HÃ¥per du har noen gode ferieplaner til det blir din tur da..

    10. maiken: Det finnes en lang liste over ting som vi har lyst til Ã¥ gjøre i ferien… , men jeg tror ikke at vi ikke kommer til Ã¥ rekke alle stedene. For man skal kose seg Ã¥ nyte ferien ogsÃ¥, ikke bare stresse fra sted til sted.

      Noe særlig sommertemperatur har vi nok ikke hatt, men det kommer nok skal du se ??

    11. her skal mannen jobbe en uke til før vi har ferie,ja jeg har jo ferie hele året jeg da hi hi.Å vente til fellesferien er over kan være et bra sjakktrekk,for svært ofte er august og september velså fin og varm som juli )) men no kan du nyte helgen iallefall

    12. fruensvilje: Jeg har hatt sen ferie de siste årene, og som du sier så er det ofte bra vær da. Det var godt med helg nå kjenner jeg, for den første uka tilbake 100% har vært tøff.

      Ønsker deg en fin lørdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg