🐷 Griser er flotte dyr 🐷

Jeg tror alltid jeg har hatt en forkjærlighet for griser, og møter jeg en… Om det er en skulptur, figur eller en levende en må jeg bare bort å ta på og kose litt. En periode for noen år siden begynte jeg å samle på figurerer av griser, og jeg fikk etterhvert en ganske stor samling. Så stor at jeg faktisk ikke hadde plass til dem alle etterhvert. Nå har jeg pakket bort mange av dem, og har bare de fineste stående framme :o))

Da vi var på Bærums Verk i går kom jeg over denne flotte skulpturen av to griser. Den er laget av billedhuggeren Skule Waksvik, som har laget mange andre flotte dyreskulpturer. Jeg må vel være så ærlig si at jeg ikke er så bevandret med dette temaet, så jeg måtte google litt om mannen for å se noe mer av det han hadde laget.

Hehe, da var på Langedrag i fjor sommer, så møtte jeg grisen Emma som er ei stor sugge som rusler løst omkring. Hun er ikke bare diger, men utrolig vakker også. Jeg oppdaget at hun har egen Facebook side, og den måtte jeg jo selvsagt inn å like. Så nå får jeg vite litt mer om hva hun gjør og opplever :o))

#kunst #billedhugger #skulewaksvik #skulpturer #griser #dyr #bærumsverk #langedrag #emma #blogg

14 kommentarer
    1. Ja griser kan være fien de…eller veldig møkkete ..hehe..de her var jo veldig søte :)) SÃ¥ de flotte bildene i forrige innlegg ogsÃ¥, har vært pÃ¥ Bærums verk for noen Ã¥r siden , men bare tatt kaffe pÃ¥ bakeriet der..men den maten pÃ¥ kroa sÃ¥ jo veldig fristende ut…kanskje spise der neste gang :)) Lørdagsklem <3

    2. annebe: Grisen er egentlig et veldig renslig dyr, men om sommeren nÃ¥r fluene og andre insekter surrer rundt dem, ja da ruller de seg gjerne i møkka for Ã¥ verne seg mot dem og sola. Det var bare litt tilleggsinfo hihihi!! Er du pÃ¥ Bærums Verk, sÃ¥ ta en tur inn pÃ¥ Vertshuset… Du kommer ikke til Ã¥ angre :o))

    3. Ja griser er koselige dyr..som regel..vi hadde en minigris som var damevond..hun hadde bodd hos et eldre ektepar, og nÃ¥r mannen døde, sÃ¥ klarte ikke kona mer..for den likte virkelig ikke damer..hihih. SÃ¥ da mÃ¥tte jeg inn i bingne( Den hadde levd ute en stund før vi overtok den) med høye tykke slagstøvler, for den bet etter bena.. og jeg prøvde Ã¥ fÃ¥ den til Ã¥ venne seg til meg..det gikk til slutt..men bare meg..ingen andre..sÃ¥ vi mÃ¥tte ha den inngjerdet (drev et feriehjem) og mÃ¥tte skrive plakat om at den ikke var til Ã¥ stole pÃ¥.. Men de er nydelige…ogsÃ¥ sÃ¥ kloke!! skulpturen var rÃ¥fin!!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Å ja, de kan være agressive og går for deg. Jeg har hatt ei diger sugge etter meg, som ikke var så blid. Jeg har aldri vært særlig spretten av meg, men jeg skal si deg ei som klarte å hoppe opp på gjerde fort, hihihi!!

      Hva skjedde med lille grisen, hadde du den til den sovnet inn eller….??

    5. Heldiggris, sparegris, grisevær, joda grisen kan dukke opp i mangt et ord, akkurat som katten. Grisen er artig så det var fine griser du tok bilder av der. Motiver av griser eer pene men ikke så ofte man ser det.

    6. sv: nei, vi slutte som bestyrere på dette feriestedet, og ga bort alle dyren..så den fikk et nytt hjem..men hørte etter en stund at de måtte ta den..for den var ikke god i hodet.. stakkars..

    7. Helge: Nei det er ikke ofte det er bilder og annet av griser nÃ¥ mere… Det var en periode hvor de dukket opp overalt, og det var da jeg startet Ã¥ samle pÃ¥ dem :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Huff da, det var leit… Allikevel hvis den er blitt olm, og man ikke kan gÃ¥ inn til den er det ikke sÃ¥ mye annet Ã¥ gjøre dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg