Grisevær

Fra jeg sto opp i dag har det vært grått og trist ute og det har mer eller mindre regnet hele tiden. Når det er sånt vær blir jeg så trøtt og sløv og har ikke noe tiltak til å gjøre noen ting i det hele tatt. Det ble veldig sent i natt, så jeg endte opp med å sove til kl 11…. Kjøkkenet så ut som et takras siden jeg ikke gadd å vaske opp i går, og nei jeg har ikke noen oppvaskmaskin…. Det må jeg være selv!

Etter at jeg hadde vasket opp å ryddet litt her og der slang meg ned foran tv’n for å sløve litt.. De viste reprise av Kastrup, en realityserie om livet ute på flyplassen. Ganske artig å se hvordan de ansatte takler alle situasjoner som blir kastet mot dem. Det er ikke bare bare å jobbe i et serviceyrke, hvor mange kunder kan være sinte, frustret og noen ganger også veldig ufine.

Jeg var en snartur ute med litt søppel tidligere i dag, og det overrasket meg litt at det var så klamt ute. Så lenge jeg var inne virket det nesten kjølig uten, men det viste det seg ikke å være.

Naboen hadde vært ute å plantet i sin balkongkasse, og et par andre som hun skal ha i noen krukker inne på balkongen. I det hun var nesten ferdig begynte det å styrtregne så hun måtte forte seg inn. Da kom hun på at det var en stund siden vi hadde drukket kaffe inne hos henne, og ringte på for å spørre meg om det passet. Jeg gjorde jo ingenting så det passet perfekt det, og jeg skulle akkurat til å brygge meg en selv.

Det er alltid hyggelig med våre små kaffepauser hvor vi sitter å prater om alt og ingenting :o))

Når jeg skulle ta værbildet i sta oppdaget jeg til min store glede at det fortsatt var igjen rester av Soleien nede i skråningen. Jeg skal ta meg en tur ned å se hvor mye som har kommet opp, og rydde unna litt sånn at den får nok lys og sol. Kanskje det er håp for den, så sant ikke noen med havesaks ol går løs på buskene for da er det over og ut.

Jeg er ikke så veldig happy for at det regner, men når det er sagt så blir det jo veldig grønt og fint ute i naturen. Håper bare at etter regn kommer sol og litt varme :o))

#vær #natur #planter #busker #soleie #regn #gråvær #nabo #plante #sologvarme #blogg

12 kommentarer
    1. Ja, skikkelig “møkkavær” har det vært i dag..tÃ¥ke, grÃ¥tt og trist..har ikke regnet store mengder her, men duskregnet hele dagen! Deilig Ã¥ fÃ¥ brutt opp dagen litt med et kaffe besøk da! Heldig du er som har gode naboer! Ha en fortsatt god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Regnet kan vi dessverre ikke gjøre sÃ¥ veldig mye med, vi fÃ¥r bare ta i mot… Gjøre det koselig inne, nÃ¥r det er grisevær ute! Gode naboer skal man alltid ta vare pÃ¥, for de vokser ikke pÃ¥ trær :o)) Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    3. tross regn høres det ut som en fin dag for deg ) kaffe hos naboen kan ikke bli feil en slik dag.
      Ja nå kommer det nok mer og mer blomster i krukker og kar ute,selv vil eg vente til juni,men det blomstrer i drivhuset mitt og der koser eg meg uansett vær )

    4. frodith: Ikke noe koselig Ã¥ være ute i dag heller, grøss!! Har man vært ute Ã¥ reist, sÃ¥ blir det mye jobb pÃ¥ vaskemaskinen…., heller den enn du :o))

    5. fruensvilje: Skal egentlig ikke klage på selve dagen, for den har i grunnen vært ganske grei :o)) Jeg setter stor pris på kaffestundene med naboen, enten hos dem eller inne hos meg. Hørte henne utenfor i sta, og stakk hode ut å slo av en prat i det hun gjorde seg ferdig med plantingen.

      Hadde det vært litt lunere ute, hadde jeg nok sittet ute på balkongen. Om sommeren sitter jeg der ute uansett om sola skinner eller regnet høljer ned. Jeg har ikke varme ute på balkongen, så på sånne dager er det ikke så behagelig der.

    6. Dårlig vær idag men det komemr sol og varme seinere i uka og da blir det fart på alt som gror. Mest hjemme i dag men måtte etpar turer ut, deilig med luft, ser frem til at sola og varmen tar overtak og at jeg blir bra i leggen. Ikke noe sykkel- eller skogstur før den er leget. Er trøtt og vil sove nå. Ha fortsatt en fin kveld.

    7. Helge: Jeg sÃ¥ værmeldingen at det kommer sol pÃ¥ onsdagen, og det skal bli godt… Leddene mine er ikke sÃ¥ happy for sÃ¥nt rÃ¥tt og vÃ¥tt vær som vi har i dag. Stakk hode ut og snakket med naboen for litt siden, og da kjente jeg at det var blitt litt kjøligere.

      Ha en god natt :o))

    8. Ja, man blir trøtt i sÃ¥nt vær! Her var det bare yr og grÃ¥tt igÃ¥r, men fra igÃ¥r kveld har det mer eller mindre hølja ned. F.o.m. onsdag skal det bli masse sol, sÃ¥ da kommer alt til Ã¥ vokse fort og vi kan kose oss i finværet. SÃ¥ hyggelig Ã¥ ha kontakt med naboene, – det er det ikke alle som har selv om man bor tett pÃ¥, men har mye Ã¥ si for trivselen.

    9. Hanne Beate: Usj, det gikk fra dÃ¥rlig til verre nÃ¥r det gjelder været gitt… Regnet siler ned utenfor vinduene akkurat nÃ¥, og jeg som hadde hÃ¥pet pÃ¥ at det ville gi seg til jeg skulle hjem. Bare Ã¥ slÃ¥ opp paraplyen det!!

      Jeg har veldig god kontakt og fint forhold til naboen min som jeg også har kjent i mangen år. Hører jo fra andre naboer at de omtrent ikke er på hils med sine naboer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg