Ut pÃ¥ tur…

Det var ikke helt fritt for at jeg var litt mørbanket og sliten i kroppen i dag, etter gårsdagens økt ute på balkongen. Etter å ha kommet meg opp av senga, og vært ute å hengt flagget måtte jeg sette meg ned en stund i stua. Jeg hadde en dundrende hodepine, som dels skyldes at jeg hadde vondt i nakken og at jeg var blitt litt småforkjølet. Jeg hadde nemlig ikke så mye tøy på da jeg holdt på å vaske, og det tror jeg kanskje var litt dumt. Nok om det, jeg tok meg en Ibux og brygget meg en stor kopp kaffe å slappet av en stund til hodepinene forsvant. Når Ibuxen begynte å virke så følte jeg meg ikke så aller verst.

For noen dager siden spurte Terje om jeg ville kjøre ham og M opp til Gardermoen i dag… Sistnevnte skal starte i ny jobb i morgen, og da var fly den rette reisemåten. Vi hadde en avtale om at jeg skulle komme å hente dem rett før kl 15. Jeg hadde ment å fylle opp tanken på bilen før jeg hentet dem, men tiden løp fra meg så jeg rakk det ikke. Det var ikke noe problem for det var mer enn nok til både turen opp og ned igjen.

Det var ganske mye trafikk på veien oppover, men det gikk ganske radig likevel. Etter at bagasjen var sjekket inn satte vi oss ned å tok en kopp kaffe å pratet til det var på tide for M å gå igjennom sikkerhetskontrollen. Avskjeder er alltid litt vemodig….!!

Når Terje og jeg kom ut av terminalen igjen, var det fram med mobilene med en gang… Da skulle det knipses bilder av både det ene og det andre, og jeg passet på å ta et av meg selv. Måtte jo ha et hvor man kunne se hvor jeg var, knis!!

På veg hjem igjen dro vi innom Marché for å spise middag, og vi valgte begge to dagens som var et deilig ørretstykke med agurksalat, stekte poteter og rømmedressen til. Jeg har et dårlig forhold til agurk så jeg ba dem droppe dem. Siden vi valgte dagens fikk vi med dessert og en kopp kaffe. Det var smekkfult inne i restauranten, men noen reiste seg opp for å gå akkurat da vi kom så vi fikk heldigvis et bord med en gang. Mange reiser dit for å spise søndagsmiddagen + de som er på reise og stikker innom å da blir det fort fylt opp.

Anne har fått god hjelp av niesen sin til å male stua, og da hun bor på veien hjem stakk vi oppom en tur for å se hvordan det hadde blitt. Jeg ble litt overasket over fargen, for jeg trodde den skulle være grå, varm grå, men det var mye lilla i den. Fargen i seg selv var veldig fin den, bare det at jeg trodde den skulle være annerledes. Kine holdt på med første strøket på siste veggen, og nå for litt siden så jeg på facebook at hun var ferdig å møblene var satt på plass. Når man holder på med oppussing så er det kaos over alt, og da er det godt når alt blir ferdig å man kan få orden i rotet.

Jammen kom sola å viste seg fram litt i dag også, men dessverre ikke lenge nok til at den klarte å varme opp luften. Jeg hadde heldigvis kledd meg godt, men kjente at det var bedre inne enn ute. Får krysse fingrene for at det blir mer sol og varme denne uken så man kan sitte litt ute. Jeg savner å kunne sette meg ut på balkongen i varmen med en bok og en kopp kaffe…

Ha en fortsatt fin søndagskveld :o))

#sliten #mørbanket #gardermoen #fly #oslolufthavn #marché #ørret #dessert #kaffe #oppussing #male #selfie #blogg #søndag

14 kommentarer
    1. Da har du fÃ¥tt en liten opplevelsestur i dag da..fine tydelige bilder 🙂 Men dumt formen ikke er helt pÃ¥ topp…god bedring med det :))
      Vanskelig med farger/maling..ikke lett Ã¥ se pÃ¥ prøver hvordan det blir pÃ¥ veggen…
      HÃ¥per pÃ¥ skikkelig finvær nÃ¥…trenger det kjenner jeg :)) Klem og god natt <3

    2. annebe: En god natt søvn nå så er jeg oppe og hopper igjen i morgen :o)) Når man tar seg ut sånn, kjenner man ofte på det dagen etter. Heldigvis blir det bare 3 dager å jobbe den kommende uken :o))

      Det ble en veldig fin dag etterhvert, litt sol men ikke den varmeste akkurat… Kunne godt ha hatt litt mer varme, men det kommer vel etterhvert forhÃ¥pentlig. God natt, klems <3

    3. god morgen,et fint bilde av deg da) og der er jeg også på fredag hi hi.Det blir mye rot når en pusser opp,så nå kjenner jeg att etter bade skal det bli en pause,orker ikke tenke på kjøkkenet i år nei ) ha en fin mandag forhåpentligvis uten hodepine

    4. Ja jeg regna med du ville være mørbanket..hihih. Men det er alltid godt når noe er gjort..Så deilig å gå ut å spise middag! Ha en god ny uke! Flotte bilder!

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Tusen takk :o)) Det var nesten sÃ¥ man mÃ¥ le av det… Det var opp med mobilen med en gang vi kom ut, sÃ¥nn at vi fikk tatt noen bilder :o))

    6. fruensvilje: Tusen takk :o)) Ja det var litt liv på Gardermoen i går, mange som skulle ut å reiser Formen er ganske grei igjen i dag, men fortsatt litt vondt her og der. Det er ikke verre enn at jeg står ut med det, og så blir det jo bedre når en får rørt litt på seg. Skjønner godt at du vil vente litt før neste prosjekt settes i gang :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Heheh, jeg brukte nok noen muskler som ikke hadde vært i bruk på en stund, tenker jeg :o)) Det var riktig hyggelig å spise ute, og riktig god mat var det også :o)) Ha en fin mandag :o))

    8. Unni: Det ble en veldig fin dag, selv om det var litt vemodig også. Hyggelig samvær, god mat og ut å røre litt på seg :o)) Formen holdt seg ganske bra, og er ikke så aller verst i dag heller :o))

      Håper du får en flott dag Unni :o))

    9. Det var en fin tur opp til gardemoen det. Regner med at tanken på bilen ble full igjen etter en slik tur. Gardemoen er stor og det blir en liten maraton før man finner riktig gate. Jeg og noen venner av meg tar en tur til Vestfold torsdag, det blir deilig. Lenge siden jeg har sett gjengen, så det blir part og latter. Håper vi stopepr på veien hjem og spiser litt.

    10. Helge: Å ja, før jeg parkerte i garasjen med bilen var jeg innom Statoil å fylte opp tanken. Jeg kunne nok ha kjørt en dag til, men det er jo ikke nødvendig å tyne heller :o))

      Han som skulle ut å fly, skulle innenlands så det var nok ikke så langt å gå for ham. Skal du utenlands derimot, kan det bli et stykke å gå. Noe jeg merket når jeg var i London i november, for da måtte vi helt i enden hvor vårt fly sto. Så koselig med en vennetur sånn, håper dere får en fin tur sammen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg