Litt C-vitaminer

Når vi var i Sverige om lørdagen kjøpte jeg ikke bare kjøttvarer, men også endel frukt og grønt. De hadde noen ekstremt store appelsiner som så så innbydende ut at jeg kjøpte med meg 5 stykker. Jeg har ikke hatt anledning til å smake på dem enda, vel før nå i dag da 🍊

Dette var den minste av de jeg kjøpte, og den i segselv er stor… Det er nesten et måltid i seg selv, selv om det er mest saft så er de ganske mettende. Jeg var spent på om de skulle være søte eller litt småsyrlige.

Jeg har hatt lyst til å kjøpe noen appelsiner her hjemme, men nå jeg har vært på Meny så har de ikke sett noe fine ut. De har vært ekstremt små i størrelsen, og skallet har ikke sett spesielt innbydende ut så jeg har rett og slett latt det være. Det er vel kanskje ikke høysesong for appelsiner nå, men det skulle jo være mulig å få friske å fine i butikkene likevel. Kiwi skryter jo veldig av sin frukt og grønt avdeling, så jeg får kanskje sjekke ut der også 🍊

De svenskkjøpte appelsinene  var akkurat passe søte, og de hadde heller ikke for tjukt skall heller. Masse deilig saft, som gjorde godt for en slapp og trøtt kropp, som min er i dag. 

#frukt #søtt #godt #appelsin #sunt #meny #kiwi #blogg

17 kommentarer
    1. Så heldig du var med dem da! ja det er kjedelig å få tørre eller sure appelsiner! Kos deg med “kjempene”

    2. C-vitaminer er viktige. Appelsiner er godt og jeg har i kveld tømt resen av en 1,5 liters appelsin-juice. Det var deilig, kan drikkes til alle måltider.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Har de sånne store fine appelsiner neste gang jeg er i Sverige, skal jeg kjøpe med meg flere… Hvis jeg ikke finner noen som er like fine her hjemme da :o))

    4. fruensvilje: Jeg tror det var i påsken i fjor jeg kjøpte inn masse appelsiner som jeg skulle kose meg med, stor var skuffelsen nå de ble skrellet å alle var tørre og syrlige. Nå har jeg lært meg å ta en smaksprøve innen helgedagene begynner, sånn at jeg kan skaffe nye ved behov!!

    5. Den så stor og god ut! Meget “Harry handel” vil jeg si, he-he ;))) Det er viktig at appelsinene er akkurat passe søte / syrlig, og ikke har steiner i seg. Normalt til påske blir det handlet inn masse appelsiner her i huset. Var innom Rema 1000 her før jeg skulle hjem onsdagen før skjærtorsdag, men fant noen elendige appelsiner. De var små med tynt skall, sure og med masse stein. Jeg håpet når jeg så de utenpå at de skulle smake bedre enn de så ut. Dessuten kom jeg fra jobb og orket ikke å kjøre til annen butikk, skulle hjem, så kjøpte de da. De lå i ei fruktskål her, til lenge etter påske, ingen hadde lyst på de. Men så nevnte jeg at det bare var å lage seg juice av de. Så min sønn drakk opp alle. Det ble en fin løsning, i stedet for å sende de i søppelkassa.

    6. toveview: Jeg kjøpte 5 stykker av disse kjempene, så jeg har 4 ganger til å glede meg til :o)) Det var ingen store steiner i dem, mer smågrus mitt i som var lett å pirke unna. Det er kjedelig med altfor mye steiner, men akkurat nå skulle jeg nesten ønske at det var noen. Hadde vært artig å plante noen steiner for å se om det kom opp noe som kunne bli en busk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg