Challenge – Om livet – Dag 7

Terje og Yvonne’s challenge:
Dag 7: Et sted eller land jeg har lyst til å dra til å oppleve før jeg dør.

Det finnes jo mange spennende reisemål på denne fine jordkloden våres, som er både idylliske og spennende. Min store ønskedrøm er en gang å få reise til Cuba, et land som i mine øyne er så spennende og variert. Jeg har lest en god del om Cuba på nettet og i bøker, og det har gjort at jeg har blitt enda mer opptatt av landet.

Jeg har en fin bloggvenninne som har bloggen toveview hun har nettopp hver på Cuba sammen med mannen sin, og hun har lagt ut mange spennende innlegg om reisen sin. Et av dem finner du HER. Jeg anbefaler virkelig at du stikker inn å leser igjennom innleggene hennes, som krydrer bloggen nedover :o))

Jeg er veldig glad i gamle bygninger og biler, og på Cuba finnes det rikelig av begge deler. Kommer jeg dit noen gang, må jeg nok ha med meg flere minnekort til fotoapparatet. Det vil nok da bli flere med bare bygninger, men også noen med de rålekre gamle amerikanske bilene :o))

  

Jeg er ikke bare interessert av landet Cuba, men også Ernesto “Che” Guevara. Ikke så mye geriljasoldaten Che, for han kjenner vi alle sammen, men hvem var han egentlig denne mannen som har blitt et ikon etter sin død. Jeg har lest masse om han, men mitt høyeste ønske, og drøm er å kunne møte familien han som kan fortelle litt mer om hvordan han var privat. Hva annet likte han ved siden av fotografering, for det vet jeg han likte.

Om jeg noen gang får sjansen til å dra dit vet jeg ikke, for jeg har flyskrekk og klaustrofobi…. Tanken på å sitte innesperret i et blekkrør i så mange timer som det tar å komme dit, gir meg panikk og pustebesvær. Jeg håper at jeg en dag kommer over denne følelsen av skrekk, og kan nyte flyreisen som tar meg over havet til dette fantastiske landet :o)
 
Du kan lese mer om Challengen inne på bloggen til Terje & og Yvonne HER

Challenge – om livet! 
Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!
Dag 2: En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg.)
Dag 3: En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge!
Dag 4: Ditt beste minne i livet, som virkelig gir deg et smil om munnen når du tenker på det.
Dag 5: Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg?
Dag 6: Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet. eller noe helt annet.) 
Dag 7: Et sted eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

#challenge #drøm #reise #drømmereise #cuba #gammelt #bygninger #biler #arkitektur #ernestoguevara #che #flyskrekk #kalustrofobi #panikk #pustebesvær

16 kommentarer
    1. Ja det er dumt når noe stopper drømmene våres! Men om du virkelig ønsker dette..så prøv hypnose mot flyskrekk! hørt at mange blir bra med dette.. Men forstår din frykt..jeg liker det ikke..men klarer det.. Jeg er ikke så glad i bygninger og historie..men noen må jo ta seg av det..hihih.

    2. Utrolig mange flotte land og steder! 😉 Og hvis du virkelig vil, og bestemmer deg for det, så greier du helt sikkert å komme over flyskrekken din! <3

    3. Så flott bilde av fargerike hus og biler, – jeg trodde det var et gammelt bilde da jeg så bilene, hihi. Jeg har ikke reist så langt med fly noen gang, men jeg vil tro de flyene er store og romslige med bra standard og god mat. Håper du kommer deg dit engang!

    4. ja Cuba hadde vært et spennende reisemål,hvet ikke hvor lang flyturen vil ta,men jeg liker heller ikke slike laaaaaaaaange flyturer,men må mann så må mann ) iallefall om en vil oppleve litt

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har ikke gitt opp håpet om å komme dit, men jeg må nok jobbe med meg selv en del for å få det til. Vi er nok litt forskjellige på det området, for jeg er jo sånn som kan sitte foran en gammel bygning å bare stirre i evigheter… :o))

    6. Unni: Jeg tror at jeg må jobbe veldig mye med megselv for å klare å sitte inne i et fly i så mange timer, men vet kanskje jeg overvinner flyskrekken en gang :o))

    7. Hanne Beate: Nei da, det er nok ikke noe gammelt bilde :o)) De gamle 50 talls bilene rusler rundt på Cuba enda de :o)) Ingenting er umulig, så du skal se at jeg kommer dit jeg!

    8. Virker spennende..har sett innlegga og bildene til toveview..ser fantastisk ut..håper du får gjort drømmen til virkelighet en dag…ellers er det jo fint i Norge også..hehe..
      God natt og fin morgendag <3<3

    9. annebe: Du har helt rett, det finnes mange flott steder her i Norge også… Kanskje ikke så eksotisk :o)) Jeg håper også at drømmen kan realiseres.

      Ha en rikgtig god natt og en fin onsdag ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg