Challenge – Om livet – Dag 6

Terje og Yvonne’s challenge:
Dag 6: Min største drøm i livet, hva ønsker jeg helst å oppnå (Den “vanlige” familiepakken med hun, barn, mann, hus på landet eller noe annet)

Den største drømmen for meg er å kunne få råd til å kunne kjøpe et lite hus på landet, langt fra biltrafikk og støy. Et lite paradis, hvor det eneste man kan høre om sommeren er insektene som summer, og fuglene som kvitrer så livlig i busker og kratt. Et sted hvor kattene mine kan løpe ut og inn som de vil, og jeg slipper å være bekymret for at de skal bli påkjørt av noen biler. Et sted hvor jeg kan ha en en have rundt hele huset med mange forskjellige blomster, og kanskje være selvforsynt med grønnsaker. Et sted hvor jeg om sommeren kan åpne døren ut en tidlig morgen, og sette meg i haven med kaffekoppen å bare nyte hverdagen. Det er min store drøm det ❤

Det kommer selvfølgelig en vinter, men da kan jeg krølle meg sammen foran peisen å nyte med en kopp varm kakao. Høre på hvordan det knitrer hjemmekoselig fra veden i peisen. Forhåpentlig har jeg en å dele livet med på dette tidspunktet, som kan hjelpe til med de litt tyngre oppgavene som alltid er der når man har eget hus. Du vet, måking av snø, klippe gresset og den slags arbeid.

Fra jeg var ganske ung har jeg vært forelsket i de “old english houses with cottage garden”, og har ønsket å kunne få sjansen til å bo i et. I drømmen så ligger huset mitt i utkanten av en liten by hvor det ikke finnes noen store supermarkeder.  For at jeg noen gang skal kunne få drømmen om et lite hus oppfylt, ja da må jeg faktisk vinne en kjempepott i lotto. Ikke sånn som nå på lørdag, hvor jeg vant 30,- på jokeren, knis!!

Du kan lese mer om Challengen inne på bloggen til Terje & og Yvonne HER

Challenge – om livet! 
Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!
Dag 2: En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg.)
Dag 3: En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge!
Dag 4: Ditt beste minne i livet, som virkelig gir deg et smil om munnen når du tenker på det.
Dag 5: Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg?
Dag 6: Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet. eller noe helt annet.) 
Dag 7: Et sted eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

#challenge #drømmer #hus #drømmehus #drømmehagen #drømmeliv #blogg #landet #fugleliv #insekter #vinner #lotto

10 kommentarer
    1. Ja det var en koselig drøm å ha… jeg ser det forran meg..Et herlig sted! En dag, kanskje en dag…Er du der..:-) med drømmeprinsen!

    2. Følger deg et godt stykke på vei med den drømmen. Og hvem vet…Man skal ha drømmer, synes jeg…..
      Men jeg vil ha et hus der jeg kan se sjøen, lukte sjø, men er ikke sikker på om jeg vil dele det med noen ….andre en pus da….:)

    3. maiken: Det er flott ved sjøen også, og det vil nok være like idyllisk der hvis man finner den rette plassen :o)) Drømmer er viktige, og som du sier hvem vet… En dag kan jo drømmen bli virkelig :o)) Jeg kunne også godt tenke meg å bo bare med kattene mine, men problemet er bare at det er så mange oppgaver jeg ikke klarer lenger… Det er jo klart, man kan jo ha en kjæreste uten å bo sammen også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg