Husmoremne, jeg?

Pittbulljedda, altså jeg, er nok den første til å innrømme at jeg ikke kan tilegne meg den tittelen… Nei Pittbulljedda trives nok best når hun kan drive med alt annet enn husmorarbeidet gitt. Med to katter som fyker rundt over alt så er egentlig støvtørking og støvsuging noe som ikke gir mye glede lenge av gangen, for så fort man er ferdig kommer det en hybelkanin i 120 km i timen forbi bena. Noen ganger lurer jeg på om det var en av kattene, eller en hybelkanin.

I dag derimot har jeg overrasket meg selv noe voldsomt…

Jeg våknet av megselv 09:30, noe som var ganske overraskende ettersom jeg ikke var i seng før kl 04:00 i dag. Alikevel våknet jeg utvilt og i ganske god form, foruten de to vonde tærne da. Om jeg ikke akkurat spratt ut av senga, så kom jeg meg opp ganske raskt.

Kattenes toalett ble rensket for det de hadde klart å legge igjen siden i går, og så ble det rent vann og frokost på dem. Mens de surret rundt bena på meg satte jeg i gang oppvaskmaskinen, altså megselv, og fikk unna all oppvask fra gårsdagen. Så ryddet jeg opp litt her og litt der, før jeg gikk løs på soverommet. Det var på tide å skifte på sengen, og da fikk jeg selvsagt hjelp av Vinja til å ta av sengetøyet. Hun er så flink atte, der hun river og sliter i det med alle fire potene med alle klørne ute… Hun slapp å hjelpe meg å legge på rent, men det var under store protester 😿 

Da jeg slepte skittentøyet ut på badet og slang det opp i vaskemaskinen, fulgte Vinja med. Hun fulgte nøye med på hva jeg gjorde, og så fort lokket på vaskemaskinen ble lukket igjen hoppet hun opp. Hun måtte jo helt opp i fingrene mine da jeg stilte inn maskinen å satte den i gang. Når det begynte å gå la hun seg ned å strakte segut i hele sin lengde oppå lokket, og der lå hun lenge 😸

Da jeg var ute med søppel etter at jeg var ferdig med mine husmorsyssler inne, var det et strålende flott vintervær ute. Jeg hadde sett fram til å kunne sette meg ut på balkongen med strikketøyet mitt når sola rundet hushjørnet, men etter at jeg hadde spist frokost/lunch så kom skyene siiiiigende over himmelen. Akkurat nå er det så vidt sola titter fram, og det er ikke så varmt ute på balkongen som det var i går. Tror jeg blir inne i godstolen jeg med kaffekoppen og strikketøyet.

Rett ved papirkontainerne står det noen store gamle grantrær, og de hadde mange store og flotte kongler. Mens mobilen fortsatt lå i lommen min, satt et ekorn å forsøkte å få tak i noen godsaker. Innen jeg fikk mobilen opp av lommen hadde den søte lille hårballen forsvunnet, og selv om jeg sto der å glante som en annen dust en stund kom den ikke tilbake igjen. Det kom et par forbi som skulle ut på en søndagstur, og de glante på meg å tenkte nok sitt der jeg sto å glodde på en klase med kongler 😉

Nå klapper jeg sammen lapptoppen for en stund, ha en strålende søndag folkens!

#husmor #emne #husmoremne #sovemorgen #rydde #vaske #tørkestøv #støsuge #oppvask #katter #sengetøy #vaskemaskin #oppvaskmaskin #sol #skyer #overskyet #kongler #grantre #ekorn #fraværende #humor #søndag #kaffekos #strikketøy #håndarbeide

10 kommentarer
    1. Jeg har hatt en liknende dag som deg. SOvnet o4:00, våknet 09:30 OG har vasket soverommet. Ellers er jeg hybelkaningoppdretter så her er det totalt manglende husmor-gen faktisk 😀 Hi-hi

    2. Jeg synes du har vært flink idag, jeg. Her har det gått i pilking og skitur, så har ikke gjort noe nyttig i huset. Fisken er det katten som får, for abbor er ikke akkurat favoritten. Så koselig å se ekorn, men de er så kjappe at det er vanskelig å ta bilde av de. Ha en fin søndagskveld!😊

    3. Tone V. Vinningland: Takk du :o)) Å så deilig det hørtes ut at noen kommer hjem til deg å tar seg av alt det kjedelige husarbeidet. Har tenkt noen ganger at jeg skulle ansette noen til å gjøre det, men det har bare blitt med tanken.

    4. frodith: Godt vi ikke bor i nærheten av hverandre, sånn at dine hybelkaniner kan formere seg med mine… Det hadde blitt rene invasjonen det :o)) Du har hatt en aktiv dag i dag du også da skjønner jeg :o))

    5. Hanne Beate: Jeg må vel si meg enig i at jeg faktisk har vært litt flink i dag :o)) Så spennende med pilking da, det er noe jeg aldri har vært med på. Skal jeg være helt ærlig så er jeg litt redd for å gå ut på isen om vinteren. Har fisket mye som barn sammen med foreldrene mine. Vi har vel besøkt omtrent hver eneste elv i hele landet :o))

      Ha en fortsatt fin søndagskveld ??

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har også jaktet for å få et bilde av dem, men har ikke lykkes enda. Jeg har lusket i skogen med speilrefleksen i mange år, men de lurer meg gang på gang :o)) Som bonus, har vi et ekorn som klatrer rund på veggene av blokkene. Har man vinduet oppe, så kommer de inn å titter. Jeg har hatt den i vindusposten et par ganger, men den stikker av når jeg prøver å kikke på den :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg