Ã… ja, da var det ferdig 😉

Det har vært mer enn en gang jeg har tenkt at dette sjalet aldri skulle bli ferdig, men der ligger det altså 👀 Jeg har ikke festet trådene enda, men det er ikke så mange at det vil ikke ta så lang tid. Det så veldig stort ut så lenge det var inne på pinnen, men det ikke så stort eller bredt som det virket. Jeg tror kanskje at det hadde vært greit med et nøste til, da hadde det blitt helt perfekt.

Jeg kommer likevel til å bruke bruke det, og det var ordentlig lunt og mykt. Kan ha det rett på huden uten av det klør, og det er alfa og omega.

Bare for å minne om det, brukte jeg garnsort NO 1 – Aktrylgarn, og i stedet for 3,5 – 4,5 i pinner har jeg brukt 8. På den måten ble sjalet luftig og mykt. Det var et veldig godt garn å strikke av. Jeg har jo brukt samme garnet til å strikke pulsvanter, men da på de pinnene som hører til.

#sjal #strikke #garn #no1 #akryl #rosa #mykt #luftig #håndarbeide

12 kommentarer
    1. SÃ¥ fint med det mønsteret og herlig nÃ¥r det er lett og luftig. Jeg klør av ull rett pÃ¥ kroppen og spesielt rundt hode/hals, sÃ¥ akryl passer meg best ogsÃ¥ (bortsett fra at det nupper lett pÃ¥ meg, men da er nuppefjerneren kjekk Ã¥ ha.) Ha en avslappende lørdag!😊

    2. frodith: Fargen er virkelig intens, mer enn det kommer fram pÃ¥ bildet… Jeg tenkte Ã¥ lage pulsvanter i samme fargen, for Ã¥ matche :o)) Jeg prøvde det rett pÃ¥ huden, og det klør definitivt ikke, Bare helt deilig :o))

    3. Hanne Beate: Jeg ble veldig fornøyd med mønsteret, selv om det ikke var helt sånn det skulle være. De stripene skulle egentlig bare være i kanten, men man behøver jo ikke å følge mønsteret heller ?? Jeg har noen pulsvanter i samme akrylgarnet, og ja de nupper og tover litt ser jeg så kanskje jeg skal gå til anskaffelse av en nuppefjerner, bra tips ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg