Svensketur

Det meste av denne dagen har jeg vært i Sverige, nærmere bestemt Nordby Shoppingsenter sammen med Anne og Brit. Jeg hadde i utgangspunktet spurt om å få fri fra jobben hele dagen, men det er mye å gjøre og lite folk på jobb denne uken så jeg fikk fra fra kl 12. Det gikk også veldig greit :o)) Avtalte med Anne at hun og Brit skulle komme ned til byen for å hente meg.

           

Da vi kjørte fra Oslo så var ikke været akkurat det beste. Det var grått og så regnet det så vinduspusserne gikk ganske jevnlig. Desto lengre nedover vi kom mot Sverige desto lettere ble været. Det var fortsatt ganske grått og trist, men det kom ikke noe nedbør lenger. Sikten er alikevel dårlig på motorveien, for det føyker ganske mye fra bilene som ligger foran eller som kjører forbi.

Når damene er på tur så går praten ganske så livlig, og da går tiden ganske fort også :o))

          

Jeg hadde ikke spist noen ting siden tidlig på morgenen, så etter en stund stoppet vi på en Statoilstasjon for å kjøpe noe å spise. Anne fikk melding av “bilen” at de var lite luft i et av dekkene. Det var nok en grunn til at vi også stoppet når vi gjorde. Mens jeg var inne for å kjøpe meg mat begynte de to andre damene å sjekke luften i dekkene. Det var veldig vanskelig å lese målingen, så Anne flyttet bilen til den andre siden av bygget. Vi fikk hjelp fra en av de ansatte på stasjonen til å sjekke og fylle opp.

Det ble ikke så lange pausen vi tok oss, før vi igjen dro nedover mot Nordby. Det var ganske mye trafikk på veien, men det gikk likevel ganske radig å før vi viste ordet av det var vi nede.

             

VJeg var spent på hvor mye jeg kom til å bruke i matbutikken, for pengene får fort ben å gå på der inne. Jeg handlet en god del mineralvann i tillegg til maten, og endte opp med den nette sum av 1.427,- noe som jeg ikke syntes var så ille egentlig. I tillegg kjøpte jeg to store bokser med kattesand til kattedoen, vitaminer og listerine til tennene. Utover det ble det ikke noe mer på meg. Brit derimot fikk seg en lekker blå jakke fra Stormberg og en ny sekk.

Etter hvert ble vi ganske fornøyd å bestemte oss for å snu nesen hjemover. Vi hadde allerede avtalt at vi skulle stoppe på Marche på Sollid for å spise middag. Det har blitt litt av en tradisjon, og så har de veldig god mat der.

Nå har jeg vært hjemme en stund, og jeg begynner å bli ganske trøtt å sliten så jeg tror jeg tar kvelden nå. God natt.

10 kommentarer
    1. Det var en fin tur, og heller ikke så altfor mye folk heller. Vinterferien starta jo her så da var det kø hvertfall sørover. Tenker nok at bilen var full av varer hjemover hvis alle la igjen 1400 + i butikkene der. Mend et ble en kosetur med en god middag på veien hjem. Det er slik det skal være. Selv skal jeg til Hokksund en tur idag, tror jeg tar med meg brodder. Kan være litt glatt innimellom. Ha en fin dag.

    2. Ja det er slitsomt å være på utenlandsreise! Deilig å ha fylt opp kjøleskapet litt. Her er det mannen som tar svensektur for å fylle opp innimellom. Blir så mye styr med tre hunder som må ha pille for å reise over grensa.. Ha en rolig og avslappet lørdag!

    3. så koselig med en fin venninetur da ) det er lenge siden jeg har hatt det nå ,savner det litt ja )
      Synes du brukte lite eg når du først kjørte så langt,den summen er normal for meg når jeg tar ukeshandelen hjemme )

    4. Det er koselig med venninnetur, og spesielt når man skal så langt. En middag hører med på en sånn tur. Her jeg bor laver snøen ned og det blåser. Ha en fin lørdag!😊

    5. Helge: Vi storkoste oss i går, men det pleier vi jo alltid å gjøre vi tre… Hehehe, vi skravler oss igjennom dagen, og jeg er ganske sikker på at vi høres over hele senteret :o)) Jeg er veldig glad for at vi dro i går, for som du sier så ar vinteren igjen kommet. Det hadde ikke vært like greit å kjøre i dag tror jeg. To av oss la igjen 1400,- mens den tredje måtte ut med noen hundrelapper til. Ha en fin dag i Hokksund :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Å ta med seg hundene over grensen for å handle er ikke nødvendig. Det blir bare stress for alle sammen. De har det bedre hjemme :o)) Det var godt å fylle opp kjøleskap og fryser igjen. Nå har jeg bare igjen å porsjonere opp karbonadedeigen jeg kjøpte :o)) Kos deg med lørdagen, om det er inne i sovakroken eller ute på tur med hundene :o))

    7. fruensvilje: Vi pleier å ta venninneturer med jevne mellomrom, men ikke så ofte på vinteren pga kjøreforhold ol. Det blir nok flere nå når våren nærmer seg, og det gleder jeg meg til allerede nå :o))

      Det høres kanskje ikke så mye ut med 1400,-, men det ble faktisk ganske mange bæreposer ut av det. Kjøleskapet ble smekkfult + litt i fryseren. Det jeg handler i Sverige er gjerne sånne ting jeg ikke får tak i her, så litt ekstra helgehandel blir det jo her hjemme også. Legger jeg sammen så blir det nok mere tenker jeg :o))

      Kos deg med lørdagen, om det er inne eller ute :o))

    8. Hanne Beate: Vi har det veldig koselig sammen når vi er ute på tur, og jeg gleder meg til de vi har foran oss også. Vi har allerede planlagt flere turer, og ikke bare “Harry-handel”, men besøk på forskjellige ting et par timer med bil unna :o))

      Snøen laver ned her hos meg også, men det er varmegrader så snøen er veldig våt. Jeg kan høre at det drypper fra taket. Ha en fin lørdag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg