Det er en prøvelse

Hver eneste morgen kimer alarmen grytidlig, og jeg kryper trøtt å stiv i kroppen ut av senga. Å dette for at jeg skal komme meg ut av døra i tide for å rekke jobben. Det høres jo ganske enkelt ut ikke sant? IKKE, NEI, NO, SKJER IKKE!!!

Det som skjer er at jeg sammen med en rekke andre mennesker står på bussholdeplassen å venter og venter og venter, på noe som tar en evighet før det dukker opp. Siden i begynnelsen av april har det ikke gått noen t-bane her oppe hvor jeg går, siden de nå holder på å oppgraderer skinnegangen og perrongene. Daglig så må jeg stå over minst en buss, men det har hendt at jeg har måtte stå over tre for at det ikke er plass. Bussene er så fulle at det ikke går an å få inn en flis engang.

Jeg blir superstresset av å se den ene bussen etter den andre gå forbi, og konstaterer at jeg nok en gang må løpe fra Jernbanetorget for å rekke å komme tidsnok til morgenmøtet, eller ikke rekke det i det hele tatt.


Når man vel har klart å klemme seg på en av bussene, så krysser man fingrene for at det ikke skal være så mye kø nede på hovedveien. Som oftest er det ganske tett trafikk, som i dag hvor vi brukte 20 minutter på å forflytte oss ned til første T-banestasjon som bussen stopper på. Med normal trafikk så vil man bruke maks 10 min, frustrerende.

Det finnes lyspunkter med å ta offentlig transportmidler også…. Jeg er mer i aktivitet og går mye hver dag, og så sparer jeg jo en del penger på at jeg ikke parkerer bilen i byen. Et annet lyspunkt er at t-banen skal åpnes for ferdsel igjen fra en eller to stasjoner ovenfor den jeg pleier å bruke ved nyttår. Da er det slutt med buss for bane for en god del av oss :o))

Dette ble et veldig negativt blogginnlegg, men jeg måtte bare ha ut litt frustrasjon… Se det ja, det hjalp hvis også :o))

4 kommentarer
    1. Det blir fort kaos hvis bussen blir forsinka. Prøv heller en tidligere buss – men da mĂĄ du ekstra tidligere opp. En sykkel er en fin ting. Aøt blir en vane og husk refleks – sykkel eller ei.

    2. Siv Svanem: En god ide å sykle, men det er langt å veldig tungt å komme seg hjem. Jeg bor høyt over Oslo sentrum så jeg må nok ta til takke med bussen frem til t-banen begynner å gå igjen.

    3. Helge: Det er ikke aktuelt ĂĄ stĂĄ opp noe tidligere enn jeg gjør, for jeg har allerede problemer med ĂĄ komme opp som jeg gjør nĂĄ :o)) Som jeg skrev til Siv nedenfor sĂĄ blir det ikke aktuelt ĂĄ sykle… Jeg fĂĄr bare bli frustrert en stund til tenker jeg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg