Felix the cat

Felix har vært hjemme alene fra i går til i dag, og jeg har hatt æren av å sørge for at pusegutten fikk mat og masse kos. Jeg dro rett opp etter jobben i går, og da var han veldig selskapssyk. Han laget så mange morsomme lyder da jeg kom inn døra, og så la han seg ned på gulvet å rullet seg fra og tilbake. Da jeg bøyde meg ned for å kose med han hadde jeg på meg pulsvantene, og jeg tror han så det som et tegn til at det fritt fram å sloss litt. Han satte klørne i hånden min, og eneste måten å komme seg løs på var å få av seg pulsvanten… Da gikk han løs på benet mitt, og alle klør var ute å ble godt plantet inn i benet mitt. Jeg gikk da mot stua og kjøkkenet med en katt hengende rundt ankelen min, hihihihihihi!!

Han slapp til slutt, og da ble det minst 15 minutter med kos på kjøkkenbordet. Til slutt var han ferdig med å bli kost med å hoppet ned fra bordet å gikk bort til matkoppen sin. Jeg satt meg ved kjøkkenbordet mens han spiste sånn at han skulle ha litt selskap. Da han var ferdig med å spise hoppet han igjen opp på bordet, hvor det ble litt ekstra kos til dessert. Etter det var han ikke så veldig interessert i meg mer, og jeg kunne sette nesen hjem igjen :o))


I dag var jeg ikke oppe hos Felix før kl 12:30 siden jeg måtte til frisørdamen først, for å klippe meg å fjerne en autostrada av en ettervekst i fargen sølv. Han kom mjauende i på en slags kurrende måte, og vi måtte igjennom samme ritualet som i går med rulling på gulvet å høy maling. Klok av skade tok jeg av meg pulsvantene før jeg bøyde med ned for å kose med ham, noe som gjorde at han ikke gikk til angrep. Han ville ha masse kos i dag også, og det var det ikke mangelvare på… Han fikk akkurat så mye han ville ha + litt til.

Nå har mamsen hans kommet hjem, og han er sikkert veldig fornøyd :o))

#felix #the #cat #hjemme #alene #passe #mate #kose #frisørdamen #autostrada #ettervekst #katt #pus

8 kommentarer
    1. Så kjekt at katten kunne Være hjemme når du hadde tilsyn med den 🙂 Man blir litt bundet når man har dyr. Vi pleier å reise fra vår katt i en uke, men han går ut og inn av huset som han vil gjennom kattedøren sin. Og så har han rikelig med mat da 🙂 Det har gått kjempe bra, men skulle vi Vært borte i to uker så hadde vi nok fått noen til å sett til han.
      Ønsker deg en riktig fin søndag og håper at solen kommer igjen 🙂

    2. Fine katten det. Det blir kanskje litt kjedelig for katten og være så mye alene hele tiden derfor reagerer den når du kommer hjem. Planla en sykkeltur i dag men gadd plutselig ikke det, tar heller en tur til Hellashytta. En stund siden sist jeg var innom der. Tok en sykkeltur i går på 3-4 mil og tar vel kanskje samme runden i dag. I dag blir det fint vær så det mye folk ute idag. Det er deilig i skogen men tankene starter når man hører om det som skjer i Middelhavet og i Nepal nå om dagen. Forferdelige saker. Vi er heldig som bor der vi bor. Ha en fin søndag.

    3. Åse Helen: Venninnen min bor i blokk, som jeg gjør, og da er det ikke mulig at katten kan gå ut og inn. Felix har egen kattedør utpå balkongen så han kan gå ut og inn der når han måtte ønske det.

      Ha en fortsatt fin søndag du ogsÃ¥…. Sola ser ut til Ã¥ komme Ã¥ gÃ¥ hele tiden i dag, og det blÃ¥ser litt.!

    4. Helge: Han er hjemme alene pÃ¥ dagene ellers, sÃ¥ jeg tror ikke det var hvorfor han oppførte seg sÃ¥nn. Det var nok det at han forsto at mamsen hans hadde reist bort. Dyrene forstÃ¥r mye mer enn det vi tror….

      Det er grusomt det som skjer med båtflyktningene og jordskjelvet i Nepal. Kloden våres en en levende planet, og det rører seg stadig under jordskorpen. Problemet er bare når det rører seg for mye, får det så store konsekvenser for oss som bort på toppen.

      Ha en fortsatt fin søndag :o))

    5. Mariann Sæther Tokle: Personlig så tror jeg katten(e) har det best hjemme, når det er mulig. All ære til de som driver kattepensjonat, men det er ikke det samme å sitte innestengt i et lite bur mye av tiden. De får være ute i luftegården, men det kan jo også være et problem hvis de ikke liker andre katter.

      Mine to er litt sære, så her må noen komme til dem å se til dem hvis jeg skulle reise bort.

    6. Takk for at du ga Felix mat, og at han fikk litt kos.
      Er godt at han kan være hjemme når man reiser bort.
      Han kjenner jo deg veldig god, så da er det heller ikke noe problem.

    7. Anne: Hehehe, han satte iallefall pris på at jeg kom :o)) Bare hyggelig å kunne hjelpe vettu. Han har det jo best når han kan være hjemme hos seg selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg