Damene pÃ¥ “Hagemesse”

Da var jeg tilbake igjen etter noen dagers opphold…. Jeg har vært så sent hjemme og vært så sliten at jeg rett å slett ikke har orket å slå på PC’n på kvelden. Ikke det at det har vært så mye spennende å fortelle om heller….

I går var Anne, Ann-Karin og jeg opp på Hagemessa på Lillestrøm. Når vi kom dit rundt ved 11 tiden var det fult av besøkende der allerede, men det var ikke noe vanskelig å finne parkeringsplass. Vi hadde bestilt billetter på nettet i forveien, for å slippe å stå i kø ved inngangen. Nå var ikke vi der når de åpnet, så det var ingen kø i det hele tatt.

Nedenfor følger noen av de bildene jeg tok i løpet av dagen :o))





Jeg vet ikke hvor lenge jeg sto der for å forsøke å fange vannstrålen som ble skutt ut og sprutet vann over en hellelagt gangvei. Det var omtrent umulig å fange vannstrålen både i det den ble sendt ut samtidig som en lystrålet fulgte vannet, og når den landet i oppsatsen ute i vannet. Bildene ble absolutt ikke så bra som jeg hadde håpet….



Vi hadde nettopp stoppet å vært med i konkurranse for å finne navnet på de forskjellige humlesortene som finnes, og vunnet en plakat, når vi oppdaget en portabel bikube. Jeg ble helt fasinert av de små skapningene. De jobbet og strevde på harde livet… 


Jeg var ikke helt forberet på at de skulle selge goodiser der, og Anne og jeg kjøpte med oss 2 vaniljeboller, 1 punchebolle og 1 annen sjokoladebolle som vi skulle ha til senere på kvelden når Anne kom til meg.




Jeg mente at jeg hadde lest et eller annet sted at Finn Schjøll skulle være på messa, og jeg gikk rundt for å se om jeg kunne finne ham. Fant ham ikke så jeg vet ikke om han ikke var der i det hele tatt eller at jeg bare ikke fant han.

Etter å ha trasket rundt der i noen timer trengte vi å sette oss ned for å spise, men det var ganske fult over alt. Vi bestemte oss for å dra til Metrosenteret på Lørenskog for å spise hos Burger King. Det var godt å sitte ned en stund å slappe av å få pratet litt sammen, for det blir jo ikke så mye av det når man går rundt.

Jeg kjørte Anne og Ann-Karin hjem til Anne for å hente bilen. Ann-Karin skulle kjøpe seg et nytt kamera, og Anne skulle bli med henne. Selv dro jeg videre ned til Alfaset Gravlund for å tenne lys for pappan min, som ville ha fylt 91 år i går. Jeg hadde kjøpt to nye lykter som jeg tok med meg å tente. På veg hjem dro jeg innom Ultra på Bryn hvor jeg kjøpte litt salat og pommes til middagen.

Anne kom til meg ut på ettermiddagen, og siden det var relativt fint vær satte vi oss ut på balkongen en liten stund før vi begynte på middagen. På menyen sto det Pulled Turkey med pommes og salat. Enkelt å tilberede og sabla godt :o)) Jeg har kjøpt kalkunen ferdig marinert i Sverige, og da går det veldig raskt å lage middagen. Anne hadde igjen en diger pose med godisser fra påsken, og hun tok med posen ned til meg. Nå begrenset vi oss til å tømme opp litt i en ikke alt for stor skål, resten tok hun med hjem til neste lørdagssamling :o))

Vi snakket litt om å gå ut på tur i dag, men formen min var ikke på topp da jeg våknet så jeg sendte henne en melding å sa fra at det ikke ble noe for mitt vedkommende.

#hagemesse #lillestrøm #blomster #hage #maxistol #bier #humler #konkurranse #godis #mat #burgerking #metro #lørenskog #foto #kamera #canon #ixus #alfaset #gravlund #pappa #fødselsdag #ultra #bryn #pulled #turkey #pommes #salat #vaniljebolle #sjokoladebolle #punchebolle #sverige 

Alle bildene er tatt med mitt Canon IXUS 265 HS kamera.

8 kommentarer
    1. Det er mye fint pÃ¥ en slik messe og sikkert mye god mat. Hagefeltet er stort sÃ¥ det mange stand. Du fant deg en god og “liten” hagestol ser jeg, plass til hele nabolaget i den. Jeg gikk en tur pÃ¥ ca 3,5 mil i gÃ¥r, var ute 7,5 time. Gikk i de samme skoa som jeg har brukt i hele vinter, noe jeg kjenner i dag ettersom endel av turen var pÃ¥ asfalt. Ble støl men det gÃ¥r over, sÃ¥ jeg venter med sykkelturen fra Lillestrøm til Drammen til neste lørdag. Fine bilder dere tok – mye fint i naturen man kan bilde av. Men slike bilder blir sÃ¥ fort like. Hadde ikke kamera med meg i gÃ¥r men tar vel endel av turen igjen siden.

    2. Helge: Hadde jeg hatt eget hus med hage, ville det ha vært festlig med en sÃ¥nn stor stol ute i hagen. Det er ikke alltid like lett Ã¥ ta gode bilder… Man ser det for seg i hode innen man trykker pÃ¥ knappen, men det blir ikke bestandig som man har tenkt seg…

      Vi er heldig med været i dag ogsÃ¥, masse deilig sol… Det blÃ¥ser en del, men det er fint ute alikevel :o))

    3. Hørtes ut som en koselig dag..og jammen var det fine blomster og andre ting der 🙂 Gøy å se slikt nå som en føler sommeren er i gang med sol og varme :)) Kult antrekk også :)) Ha ei fin kommende uke <3

    4. Anne: Det ble sent, men veldig hyggelig… Etter at du hadde dratt fikk jeg jo ikke lagt meg med en en gang. Ble sittende Ã¥ se pÃ¥ en film til jeg vettu, hehehe!!

      Jeg ble veldig fornøyd med bildene… Kamera tar gode bilder, sÃ¥ det er perfekt til Ã¥ ha i vesken for Ã¥ ta fine øyeblikksbilder :o))

    5. annebe: Tusen takk for kommentaren om antrekket…. Du har en god nese for slike ting, sÃ¥ det er stas nÃ¥r du nevner det :o))

      Vi hadde en veldig fin dag, til tross for at det var mye folk Ã¥ jeg ble litt stresset. Det var mye flott Ã¥ se pÃ¥, og spesielt for de som har hage. Jeg skulle ønske at jeg hadde egen hage nÃ¥r jeg sÃ¥ alle mulighetene man hadde. Ikke sÃ¥ veldig mye man kan gjøre pÃ¥ en balkong med mÃ¥lene 2×4 meter. Jeg har tenkt Ã¥ investere i en krakk og en lite bord til Ã¥ sette utenfor balkongen. Noe som ikke veier sÃ¥ mye Ã¥ som er lett Ã¥ sette inn under balkongen i dÃ¥rlig vær :o)) Ha en fin uke du ogsÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg