Vanskelig å komme i gang

Planen i dag var å stå opp tidlig, sånn at jeg skulle komme i gang med rengjøringen å bli ferdig med den på formiddagen. Når man ikke klarer å komme seg i seng før fuglene begynner morgenkonserten, er det ikke så lett å starte dagen tidlig heller. I går kveld ble jeg sittende oppe til nesten 03:00 for å se på Apollo 13, som jeg egentlig har sett et par ganger tidligere. 

Når jeg først kom meg opp av køya, ja da soset jeg rundt i nattkjolen noen timer innen jeg kom i gang med noen ting. Jeg tenkte på å begynne på badet, men det ble med bare med tanken!


Til slutt fikk jeg da satt kroppen i gang, og gikk løs på badet med stor iver… Det er det verste rommet jeg tar, men et av det viktigste. Vinja satt oppe på vaskemaskinen å fulgte med da jeg forsvant inn i dusjen med Mr Muscle. Hun syntes det var veldig rart når alle glassene ble helt hvite. Da mjauet hun høyt, for hun kunne ikke se mamsen sin lenger, men hun ga seg når jeg stakk hode ut.


Jeg har ikke hentet noen påskepynt enda, og jeg sitter egentlig å debatterer med meg selv om jeg skal gidde å gjøre det. Får tenkte på det over natten, så få jeg se hva det blir til i morgen.

Da jeg sto opp til morran i dag regnet det lett, men som i går sprakk skyene opp utover dagen å sola kom tittende fram etterhvert. Jeg tok med meg en kopp kaffe å satt meg ut en stund for å nye solstrålene. Det tok ikke så lang tid innen pusejentene min kom etter, og Vinja skulle jo sitte i fanget å kose. Hun har begynt å mjaue riktig fælt den siste tiden, og stort sett er det for å få oppmerksomheten min. Har jeg satt meg ned for å spise middag, ja da sitter hun oppe på vaskemaskinen å lage ren masse lyd. Hun vil at jeg skal komme å snakke med henne å rufse henne i pelsen, og når det er gjort er hun fornøyd, lille søtnosen min :o))

#sove #morgen #sent #rengjøring #badet #vaskemaskin #vaske #katt #vinja #apollo #13 #sol #regn #påske #pynt #katter 

2 kommentarer
    1. Rengjøring må til og innimellom må man bare ta en runde med grønnsåpe og vann. Det er verdiskapning for deg og leiligheten. Skal i morgen ta en tørnb hvis jeg ikke starter i dag. Tenkte og ta gulvlistene på kjøkkenet godt. Dra kjøleskapet inn i stua for bak der vasker jeg ikke så ofte. Ellers må jeg ta en tur på kiwi før påske, ikke så mye jeg trenger, bare litt melk, lomper, etpar brød + det man putter i handlekurven som man ikke hadde tenkt og kjøpe.
      Ha en fin dag.

    2. Helge: Hvor kjedelig det nå enn er så må man vaske rundt innimellom, eller så gror man ned! Vi har vært å handlet i Sverige i dag, men det var ikke så mange folk der som jeg hadde trodd, men allikevel nok. Det har vært en fin dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg