Kronidiot…

Da er gardinene skiftet både i stua og på soverommene, og kronidiot er jeg for at jeg ikke begynner med en sånn jobb tidligere på dagen. Det å ta de ned er jo ikke noen stor jobb, men å stryke å henge opp andre tar sin tid. I tillegg hadde jeg klart å gjemme bort kappene til soverommet, og jeg brukte en evighet for å finne dem igjen. Når jeg først fant dem, kom jeg på at jeg tenkte at det var et smart å legge dem akkurat der jeg la dem. Problemet var bare at når de skulle finnes igjen, så hadde jeg glemt hvor dette smarte stedet er, hehe…. Ikke første gangen det skjer!


Jeg mente at jeg hadde oransje duker til stuen, men etter å ha saumfart skapene mine så skjønte jeg at det bare var noe jeg innbilte meg. Da ble det brune duker i stedet, og det ble like fint det.

Det har vært den store spydagen her i heimen i dag, men ikke jeg…. Nei, det har vært Ronja som mest sannsynlig har kastet opp to ganger. Første gangen var på like før jeg sto opp inne på kontoret, og det var en megahårball + litt ekstra. Så la hun fra seg et par på dørmatten jeg rett ved inngangsdøren i entreen. Jeg gadd ikke å vaske den, men puttet den i en pose og slang den i søppla. Hadde egentlig tenkt å kjøpe ny uansett… Hun var litt hengete en stund og gikk å la seg på senga mi, men når jeg begynte å rasle våtfórposen satt hun klar sammen med søsteren og ventet… Hun spiste som hun pleier, så det ser ut til å gå bra :o))

#kronidiot #gardiner #duker #puter #kapper #spy #hårball #ronja #katt #mat #stue #soverom

6 kommentarer
    1. SÃ¥ stilig og fine farger …kjenner til det med Ã¥ ikke finne igjen duker o.l..jeg har for mye i skapene…pÃ¥ tide Ã¥ kaste litt tror jeg ..:)
      Siden Ronja spiste igjen er hun forhåpentligvis over sjauen..Sov godt og fin ny uke <3

    2. SÃ… koselig du har det, husker sÃ¥nne kapper, mamma hadde sÃ¥nne for mange Ã¥r siden. Jeg har noe sÃ¥ fint som gardinskap, he he, gardinlengdene henger pent brettet pÃ¥ ‘buksehengere’ – full oversikt 😀 De mÃ¥ renses, sÃ¥ vasking og stryking slipper jeg :-)) Det er vel vanlig at katter spyr inniellom, de behøver vel ikke være syke, eller? Ha en fin uke, jeg blir hentet om 1 time, flyr avgÃ¥rde og er hjemme ved midnatt, hvis du lurte pÃ¥ det, he he :-)))

    3. Lene S.: Tusen takk <3 Stuegardinene mine slipper jeg heldigvis ikke å stryke, er det en brett eller skrukk så retter de seg ut når de har hengt oppe et par timer :o)) Det er greit å ha oversikt over det man har, noe jeg dessverre ikke har, og som jeg må gjøre noe med.

      Nei da, det er ikke noe uvanlig at katter spyr, men Ronja spydde en hel uke for et par år siden. Hun var skikkelig hanglete, og etter det følger jeg bare litt ekstra med henne.

      Jeg må bare spørre!! Er du aldri redd når du er ute og flyr? Selv har jeg flyskrekk og har store problemer de gangene jeg oppe i luften. Nå er du mest sannsynlig snart hjemme igjen, og jeg håper du har hatt en fin tur :o))

    4. Over 1 time forsinket avgang i går, rullebanen måtte måkes og flyene av-ises, men ellers alt greit 😉 Jeg er aldri redd for å fly, den dagen jeg føler redsel, da slutter jeg 😀 Jeg føler meg like trygg som du gjør på bakken, men skjønner at du har flyskrekk, det er det mange som har og bare et kurs kan helbrede det :- Det jeg er redd for i kabinen er når folk skal finne setene sine :- De kommer med sekken på ryggen og tar en piruett eller tre i midtgangen, da er det om å gjør å komme seg unna før jeg blir slått ned, hi hi hi. Azaleaen min har forresten tatt kvelden, det var som ventet :- Ha en fin dag på jobb, det skal jeg ha :-)))

    5. Lene S.: Enkelte mennesker tenker ikke, og tror tydeligvis at de er alene der de veiver rundt med store sekker. Det er jo akkurat det samme pÃ¥ t-banen…. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fÃ¥tt en sekk i magen, siden og i ryggen nÃ¥r folk bare “tar seg til rette”, og mener at verden bare er til for dem.

      Det kan ikke alltid være lett Ã¥ ha ditt yrke, for enkelte mennesker er veldig kravstore Ã¥ kan kanskje gjøre arbeidsdagen vanskelig. Det er jo ikke sÃ¥ ofte jeg flyr lenger, men jeg har da observert “Ola Dunk” pÃ¥ tur og da har jeg vært glad jeg bare er passasjer :o))

      Disse Asaleane er ikke lette, og jeg håper virkelig at mine to kommer til å klare seg. Ha en fin kveld videre :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg