Trøtt i tryne…

Etter å ha hatt fri i flere dager har jeg klart å snu døgnet igjen, og hver eneste kveld har det blitt til at jeg ble sittende oppe mye lenger enn jeg burde ha gjort. Som et resultat har jeg jo også sovet til ut på formiddagen. Slike ting vil jo straffe seg etterhvert….

Da jeg gikk å la meg i går kveld var jeg megatrøtt, og regnet med at jeg kom til å sovne med en gang. Det skjedde jo ikke, og jeg endte opp med å ligge våken hele natten. Vel det føltes nå iallefall sånn, men noen minutter har jeg nok vært i drømmeland innimellom i løpet av natten.


Da alarmen gikk av til morran i dag var jeg våken….., og det gikk ganske greit å komme seg opp av senga. Jeg følte det som om jeg hadde vært på fylla dagen før, og at jeg var fyllesjuk. Ikke akkurat en behagelig følelse når man må avsted på jobben, og være oppegående. Jeg har vel ikke følt at jeg har vært oppegående i dag, men jeg kom meg da igjennom arbeidsdagen på et vis.

Forden hadde ikke vært i bruk siden julaften, og han var ikke lett å starte til morran i dag. Det har vært kaldt, og han var litt kranglete med en gang jeg satte på tenningen. Så kviknet den til å brummet fornøyd da jeg kjørte han ut av garasjen. Folk hadde tydeligvis juleferie for det fantes omtrent ikke noe trafikk ned mot byen, og jeg brukte ikke mange minuttene ned. Ikke var det mange ute i gatene heller, men gjengen som før holdt til borte på Plata var på plass utenfor Gunerius som alltid. Det har blitt det nye tilholdsstedet nå, og det er ikke alltid like festlig å gå forbi dem.

Arbeidsdagen gikk ganske fort, og før jeg viste ordet av det var klokka blitt 16 å det var på tide å komme seg hjem. Kjøleskapet er fortsatt ganske fult, så det var ingen grunn til å dra innom noen matbutikk. Jeg laget en lapskaus i går hvor jeg brukte resten av ribbefettet fra julaften, og jeg hadde ganske mye igjen til i dag. Jeg var ganske frossen når jeg kom hjem, og da smakte det godt med et par boller med rykende varm lappskaus.


Nå har klokka blitt alt for mye igjen, og det er på tide å komme seg i senga… Håper bare at jeg får sove i natt sånn at jeg er mer opplagt i morgen enn jeg var i dag.

God natt, blogges


                                                        #trøtt #uopplagt #ford #startvansker #jobb #plata #gunerius #julaften #sove #drømmeland

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg