Lille julaften og solen skinner


Det var så deilig å våkne opp i dag og vite at jeg var i rute… Noe som er aller første gangen, tror jeg. Jeg er ekspert i å utsette ting til dagen etter, men det har jeg ikke gjort i år. Nei, når noe skulle gjøres har jeg satt i gang å fått det unna med en gang :o)) Ingenting er glemt som skulle handles inn av matvarer eller julegaver, så nå er det bare å en omgang på badet, støvsuge og vaske gulver så er alt klappet og klart.


Når jeg skulle legge meg i går kveld fant jeg denne hårballen liggende rett ut på senga mi. Der hadde Ronja virkelig tatt seg til rette, og hun hadde ikke lyst til å flytt seg i det hele tatt. Jeg måtte løfte henne opp å legge henne ned ved fotenden av sengen for å få lagt meg, til damens store irritasjon. Hun var tydligvis trøtt og fant ut at hun ikke gadd å krangle å ble liggende der jeg plasserte henne :o))


Den tjukke tåken vi har hatt i et par dager nå, var borte da jeg sto opp til morran i dag.. Nå skinner solen ute og det er noe få kuldegrader ute, som er helt perfekt :o))

Jeg tenkte å stikke en snartur bort på Oppsal en liten tur, men kun for å stikke innom Narvesen for å kjøpe Programbladet. Pleier vanligvis ikke å kjøpe det ellers, men til jul syntes jeg det er greit. Da er det som regel en god del programmer og filmer på tv, og det er greit å ha en liten oversikt over hva som tilbys. Kanskje jeg tar en tur innom Nille mens jeg først er ute, for det hender de har tillbud på julepynt og stash sånn tett på jul. Jeg fikk kjøpt noen av de store nissene min på den måten :o))

Ha en strålende dag, og ikke stress for jul blir det alikevel :o))


#jul #forberedelser #vaske #støvsuge #programbladet #nille #oppsal #katt #ronja #trøtt

6 kommentarer
    1. Gikk en tur nylig og det var deilig, litt sol og heller ikke kaldt. Litt TV blir det for meg i jula, kom borti en fransk dokumentar om Chaplins liv. Det var en genial mann det. Siste del kommer i kveld på NRK2. Men jeg skal da ut i skogen litt også. Man blir daff av den sofaen, ikke minst i jula. Men nå skal jeg pusse skoa og sjekke slips. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg