Høsten kan komme….

Det var meningen at jeg skulle til Anne for å feire dagen hennes sammen med de hun er tante til i går, men når jeg våknet til morran hadde jeg feber og hostet i et sett. Derfor sendte jeg henne en melding om at jeg valgte å bli hjemme.

Ut på dagen følte jeg noe bedre, og bestemte meg for å å ta en kjapp tur på Plantasjen hvor jeg kjøpte Erika til balkongkassene og til gravlunden. De har jo så mange forskjellige sorter at det er vanskelig å velge hvem jeg skulle. Jeg traff en annen dame der, og hun hadde like store problemer med å finne noe til graven som jeg. Tilslutt bestemte begge to seg for det samme typen….., en stor potte to Erika, en liten grønn plante og en med høye grener. Siden jeg har en stor sort sten på graven passet valget perfekt.

De siste årene har jeg kjøpt ferdigplantet Erika i en lang potte, men denne gangen hadde de ikke det. Da ble det to hvite, to lilla og to mørkerøde og en 3 20 l sekker med jord. Besøket ble derfor mye dyrere enn jeg først hadde forestilt meg, men det ble veldig fint i balkongkassen da :o))

Jeg dro ned på gravlund å tok opp sommerblomstene, stemor, som faktisk sto ganske fint enda. Hadde tenkt å legge på reinmose også, men de hadde ikke det på Plantasjen enda så da får jeg vente litt med det. Gravlund har brukt Isbegonia på de gravene som betaler for stell, og ingen av de var høstpyntet enda. Jeg var nok litt tidlig påan denne gangen!!

I dag var formen betraktelig bedre, så jeg har benyttet sjangsen til å høstpynte i heimen. Det gikk ikke så fort, men ved at jeg tok det med ro ble jeg heller ikke så sliten. Nå pryder oransje gardiner i stuevinduene og ved dørene, brune duker og de ny oransje lysglassene på stuebordet som jeg kjøpte hos Black Design i forrige uke. Stua ble som ny den nå som jeg har skiftet fargetema, og det ble betraktelig luner inne!!

Jeg ble ikke helt ferdig med alle rommene, men det er bare kontoret igjen å det kan jeg ta når jeg kommer fra jobben en dag til uka :o))

Anne var innom tidligere i dag for å hente klo-saksen sin… Hun hadde tatt den med hit for at hun skulle hjelpe meg å klippe klørne til Ronja, men vi har ikke fått gjort det enda. Må nok ta det snart nå kjennes det ut som, men frøken Lillepuzdatter må være i humør ellers blir det ikke så lett å få det til.

Resten av kvelden har jeg tenkt til å sløve foran tv-skjærmen….

#erika #høst #pynt #natur #gravlund #gardiner #duker #blackdesign #ronja #katt 

6 kommentarer
    1. SÅ koselig du har pyntet i heimen, jeg har prøvd jeg også, men ute står rosene i full blomst bl.a 😀 På gravlundene her i Oslo blir det ikke høstpyntet før til Allehelgensdag hvert år, i år er 2.november for de som betaler for stell. Jeg har vært på Nordstrand i dag for å sjekke opp for en venninne, så da fikk jeg vite det. Der blomstrert Isbegonia, t.o.m Stemorsblomster og Asters, vakkert var det over alt. Ha en fin høstkveld, håper formen er god 😉

    2. Lene S.: Jeg har også en rosebusk igjen i beddet som blomstrer, men det er av den sorten som først kommer med blomster på sensommer og høst. Mer enn en gang har jeg klippet inn blomster i snøvær :o))

      Jeg var nok litt vel tidlig pÃ¥an nede pÃ¥ gravlund, men pyttsann….. Planten fÃ¥r nÃ¥ i allefall tid til Ã¥ strekke ut røttene sine før frosten kommer :o))

      Ha en forsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg