Endelig på bedringens vei

Nå har jeg vært sausa forkjølet i over en uke, og endelig begynner formen å bedre seg. Jeg har ikke hostet så veldig mye i dag, og jeg har heller ikke behøvd å pusse nesen like ofte. I tillegg så har jeg begynt å få igjen luktesansen, som jeg ikke har vært i nærheten av siden forrige søndag – hærlig :o))

Ronja elsker å ligge å kose seg på labbetusteppet, og på formiddagen i dag lå hun der å strakte seg i hele sin lengde en evighet. Det ene øyblikket strekker hun seg ut, og så ruller hun seg sammen til en ball. Noen ganger kommer søsteren slentrendes forbi, og da klarer hun ikke alltid å hjelpe seg selv å må  bare bortom å erte littegranne. Da ender det som regel opp med en skikkelig slåsskamp så hårballene fyker rundt dem og meg, men det varer ikke så lenge :o))

Jeg er et ordentlig høstmenneske og stortrives nå som det har begynt å bli mørkere ute om kveldene, for da kan jeg tenne masse t-lys i alle lykter og lysglass. Bruker en del penger på t-lys på denne tiden av året, men det er jo så koselig å det blir så lunt og trivelig inne. I ettermiddag flyttet jeg noen lykter i vinduet som har stått andre steder i stua.

Nå som formen begynner å bli bedre så begynner hode å fungere mere også, og da begynner jeg også å planlegge skifting av gardiner og duker i høstfarger. Planene er allerede klare, og jeg vet hvordan jeg skal ha det. Foreløpig må det vente noen dager, for formen er ikke så bra at jeg orker å klatre rundt å henge opp nye gardiner og stryke duker. Det får nok vente til helgen igjen tenker jeg.

Da må jeg også på Plantasjen for å kjøpe inn lyng til å plante på graven til mamma og pappa, og verandakassen. Meningen var jo at jeg skulle gjøre det forrige helg, men da ble jeg jo dårlig. På den positive siden så er det fortsatt varmt i været, så det har ikke gjort noe at jeg ikke har fått plantet noe enda. Jeg har en jobb og gjøre ute i blomsterbeddene mine også, for der må det klippes tilbake å pyntes opp til høst og vintersesongen. Det ser ut til at jeg har fult på timeplanen til kommende helg.

#forkjølet #frisk #ronja #katt #høst #tlys #gardiner #duker #lyng #grav #verandakasse #blomsterbedd

4 kommentarer
    1. Godt Ã¥ høre at du er pÃ¥ bedringens vei 😀 Jeg har pyntet ute og inne med lyng og div stæsj, men skifter ikke gardiner før til jul jeg vet du. Du vet at det er Plantasjen pÃ¥ Alna/Smalvollveien ogsÃ¥? Der var jeg Ã¥ kjøpte ‘blomster’, kortere vei for meg 😉 Ha en fin høstdag Ã¥ bli kvitt resten av forkjølelsen 😀

    2. Lene S.: Formen bedrer seg dag for dag ?? Jeg har så vidt vært innom Plantasjen der nede tidligere i sommer, kanskje jeg stikker innom. Ellers så er det Skullerud som er min favoritt. Hehe her byttes det gardiner fort vekk, denne dama må ha litt forandring ??

    3. Bra du snart er på beina igjen. Mye pent og bra på Plantasjen men siden jeg ikke fikk jobb der for x antall år siden så har jeg ikke handlet der. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg