SÃ¥ vanvittig sliten…

Hver kveld hele denne uken har jeg håpet at når jeg våknet neste morgen, så skulle jeg være på bedringens vei…. Når klokken ringte på morningen ble jeg like skuffet. Jeg våknet like tett i nesen, ørene og hostet så jeg trodde jeg skulle vrenges totalt.

I går hadde jeg vært hjemme i tre dager allerede og det var ingen tegn til bedring. Derfor ringte jeg bort på legesenteret og fikk en time hos fastlegen min. Mens jeg ventet på at det var på tide å dra bort slang jeg meg ned foran tv’n, godt innpakket i et varmt pledd. I det ene minuttet frøys jeg så jeg hakket tenner, og i det neste var jeg så varm at jeg kokte.

Det er ikke ofte jeg har kommet inn til legen på det tidspunktet hvor timen min er, og i går var ikke noe unntak. Jeg skulle være der der 13:20, men kom ikke inn før kl var 13:40, og sånt blir jeg veldig stresset av. Der sitter vi langs veggene å skuler på hverandre, og ingen tør liksom få øyekontakt med noen andre.

Resultatet av legebesøket ble en sykemelding til og med tirsdag i neste uke og noen medisiner… Vi har apotek like nedenfor legesenteret så jeg gikk rett ned å hentet medisinene mine. Det var heldigvis ikke noe serlig med folk, så jeg ble ekspedert ganske fort.

    

Mest av alt hadde jeg lyst til å dra rett hjem å legge meg, men siden det var tomt for både tørrfór og kattesand var jeg nødt til å dra ned på TAM nede på Alna-senteret. Når jeg kom ned dit tok jeg med meg tralla jeg har i bagasjerommet. Jeg hadde aldri i verden orket å bære de tunge greiene tilbake til bilen igjen.

Vel hjemme igjen var jeg helt utslitt og måtte bare slenge meg ned på senga og ta meg en aldri så liten strekk.

Jeg kan ikke huske sist gang jeg har vært så sliten og slapp som jeg nå om dagen. Det er ikke mye jeg orker å gjøre før jeg må sette meg ned å slappe av eller legge meg på senga. Bare det å stå opp om morningen å ta mitt eget og kattenes morgenstell er et ork, og jeg må hvile meg en stund innen jeg orker å gjøre noe mer.

HÃ¥per det snart snur seg, for dette er ikke noe festlig :o((

#syk #sykemeldt #fastlege #legesenter #fourfriends #multiclean #kattemat #kattesand #apotek #tam #alna

2 kommentarer
    1. Bra at du ikke måtte vente lengere før du kom inn til legen. Det der høres slitsomt ut så det var bra at du fikk medisin. Håper du har matlyst og får i deg god sunn mat.
      God bedring.

    2. Helge: Takk skal du ha!! Man blir slapp av å ikke spise, ikke bare sykdommen, men i dag har jeg heldigvis hatt litt mer matlyst å laget meg en pasta Al Forno til middag. Kanskje ikke det sunneste, men godt var det i allefall :o))

      Ha en fortsatt fin fredagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg