Luftetur

I går hadde jeg behov av å komme meg ut å røre litt på meg i lunchen, og i stedet for å gå i butikker for å bruke penger tok jeg en spasertur i stedet. 

Været var helt nydelig med sol og varmegrader opp til + 21C, og da er det en fryd å være utendørs. Nå husker jeg ikke navnet på alle gatene jeg gikk, men jeg gikk fra Hammersborggata mot Hausmannsgate og bort til Akerselven. Der ble jeg stående på broa og beskue menneskene som satt ved vannkanten i det fine været. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å gå derfra, men lunchen varer bare i 30 minutter så jeg hadde ikke noe valg.

Gikk forbi Jakobs Kirke opp til Møllergaten som jeg fulgte bort til OBOS bygget, og så gikk jeg nedover igjen til Torggaten. Jeg hadde hatt dårlig tid på morningen så jeg rakk ikke å lage matpakke, og derfor stakk jeg inn hos Deli de Luca å kjøpte meg en vårrull med kylling og en rosinbolle. Det fikk bli lunchen min…..

Uheldig for meg så ble det holdt møte rett ved siden av der jeg satt, så jeg måtte vente med å spise til de var ferdig. Jeg syntes ikke jeg kunne åpne opp så de stinket mat akkurat da. Vårrullen ble litt kald, men den var god alikevel den :o))

Jeg hadde ikke fått testet ut kamera på iPhonen min enda, men jeg tok noen bilder da jeg var ute å syntes at resultatet ble ganske bra. Klare fine farger, og skarpe. Jeg var veldig fornøyd med kamera på Samsung Galaxy 4 også, men syntes nok at iPhonen er hakket bedre. 1 – 0 til Apple der…

Jeg gikk en halvtime før fra jobben i går for å rekke hjem til timen min i vaskeriet…. Jo da, jeg har kjøpt meg egen vaskemaskin, men jeg har ikke tørketrommel så da blir det fortsatt vaskeriet når jeg skal ta sengetøy og håndklær. Jeg har noen sett oppe i skapet så jeg kan klare meg med å ta de tingene en gang i måneden tenker jeg!

Når jeg hadde satt maskinene i gang gikk jeg å satt meg litt ut på krakken i det fine været…. Det var ikke et menneske å se så jeg satt der i all stillhet å hørte vinden som suste i trærne og fuglene som kvitret i vei. Et par skjærer hoppet rundt meg på bakken og kikket på meg…. De lurte kanskje på om jeg hadde noen godsaker til dem, men det var det dårlig med gitt…

Etter at håndklærne kom inn i tørketrommelen og sengetøyet på tørkerommet dro jeg ned på Ultra for å handle inn til helgen. Det var ikke så veldig mye jeg trengte, men litt er det nå alltid.

At jeg ikke var helt i form merket jeg godt når tøyet var hentet i vaskeriet og middagen spist…. Hele kroppen var nummen, og da jeg satte meg i godstolen sovnet jeg med en gang. Det var ikke så lenge jeg var borte, men det hjalp litt på trøttheten. Pusene byttet på å ligge i fanget mitt, og nesten småsloss litt… De kan jo ikke ligge der samtidig, for når man ligger i fanget skal man ikke dele oppmerksomheten med søsteren sin, hihihihi!!!

#lunch #tur #hammersborggata #hausmannsgata #akerselva #møllergata #vær #varmt #oslo #jakobkirke #iphone #samsung #apple #vaskeriet #helg 

4 kommentarer
    1. Pene bilder, du er trolig fornøyd med det kamera der. Smart og gå seg en tur. Trim og luft er sundt for hjernen. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Tusen takk, bildene ble veldig bra :o)) Når man sitter foran et skjerm hele dagen er det godt å komme seg ut i lufta, selv om den er fylt med eksos :o)) Ha en riktig fin kveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg