Tiden går og går

Jeg syntes det var i går jeg satt her med kaffekoppen, og tenkte på at ferien var over å jeg skulle begynne på jobben dagen etter. Nå er det allerede torsdag kveld, og bare en dag igjen på jobb før helgen er her igjen! 

Det var ikke så vanskelig å komme seg opp på mandagen som jeg hadde trodd det skulle være… For jeg hadde nesten ikke sovet på natten. Så fort jeg døste av våknet jeg igjen, og det pågikk det meste av natten. Man blir litt sløv når man har ferie så lenge, 4 uker, hvor man sitter oppe til langt på natten og ikke står opp så tidlig når man ikke har noen planer. Derfor var det veldig godt å komme inn i faste rutiner igjen, hvor jeg faktisk må komme meg i seng i sånn normal tid for i det hele tatt orke å stå opp når klokka ringer.

Da jeg testet vaskemaskinen min på søndag var sluket på badet i ferd med å lukke seg, og i skapet hadde jeg bare Plumbo som jeg alltid har brukt. På lørdag fikk jeg høre fra en som jobber i rørleggerbransjen at det skulle jeg ikke gjøre, det kunne gjøre vondt verre. Så på mandagen var jeg nede på Jernia og kjøpte et annet middel som brukte litt lenger tid, men gjorde definitivt jobben.

Det har vært mer enn nok å gjøre på jobben, så jeg har vært ganske sliten når jeg først kom hjem om ettermiddagen. Såpass sliten at jeg ikke har orket å gjøre å veldig mye etter at middagen var spist og ryddet bort, klesvasken tatt og annet småtteri som måtte gjøres rundt i huset. Kanskje like greit at helga snart er her da :o))

I dag har det vært en flott dag med ganske høye temperaturer… Jeg har vært litt frossen de to siste dagene, så jeg var ikke sen om å sette meg ut på balkongen i varmen mens middagen sto å putret på ovnen. Kroppen min har ikke vært helt i humør de siste dagene, og jeg har hatt masse vondter i leddene mine. Det er vel derfor jeg har vært så frossen også…

  

Disse to frøknene har virkelig vært i slaget i ettermiddag…. Ronja har vært en ordentlig ertekrok i dag og rampete å det har selvsagt gått ut over Vinja og azalean min. Så fort Vinja la seg ned på gulvet for å ta seg en strekk var Ronja der og irriterte henne så hun tilslutt spratt opp og frest. Da endte de opp i et skikkelig basketak, noe som skjedde opptil flere ganger. Når hun ikke irriterte søsteren var det meg hun forsøkte å få oppmerksomhet fra… Ikke det at det var noe mangel på det akkurat. Når jeg holdt på med noe på kjøkkenet kom hun løpende inn igjennom kjøkkenvinduet og satte seg foran azalean å begynte tygge på bladene. Akkurat det vet hun at hun ikke får lov til, men det er vel derfor hun gjør det.

Nå ligger begge pelsdottene å sover så søtt, og det blir nok ikke så lenge før jeg gjør det samme :o))

 #ferie #sommer #plumbo #varmt #jernia #azalea #katter #vinja #ronja

6 kommentarer
    1. Helt utrolig hvor fort tida går, noen ganger er det bra , andre ganger ikke 🙂
      Ja i dag har det vært sommervarmt her, deilg . De kattene var veldig like, trodde først det var en og samme jeg :)..men sÃ¥ sto det disse to frøknene…God natt og fin dag i morgen <3

    2. annebe: Er det ikke sånn med tiden da, når vi vil at den skal gå sakte så går den fort og omvendt :o))

      Med første øyekast er de ganske like disse to pusene mine, men de er faktisk ganske ulike. Ronja er helt grå over det hele, mens Vinja er hvit under haken og nedover brystet. I tillegg har hun hvite sokker. De er søstre og stort sett ganske glad i hverandre, men de sloss også så pelsene fyker :o))

    3. Bra at tiden gÃ¥r – tenk deg et samfunn uten tid og klokke – hadde fønka dÃ¥rlig. Det er helg og jeg har store planer om og rydde litt og fÃ¥ unna noe støv. Dessuten blir det noen mil pÃ¥ sykkelsete i morgen. Ha en fin kveld.

    4. Vel overstått ferie og en uke på jobb allerede 🙂 Vi kom fra ferie i går, har hatt det VARMT, men herlig med slæppings. Nå er det innhøsting av plommer og epler på gang her, full hagen av frukt og folk, he he. Jeg skal ikke på jobb før 5.9 og da begynner jeg i et nytt selskap, spennende :-)) Ha en riktig kos helg og hvil leddene dine 😀

    5. Lene S.: Velkommen tilbake fra en fin ferie høres det ut som…. Ja, nÃ¥ er værdagen over oss alle sammen, og det er lenge til neste ferie!!

      Så deilig med hagen fult av frukt. Min mormor bodde på landet, og hadde gamle eple og plometrær for ikke å snakke om rips og stikkelsbærbusker. Jeg kan enda kjenne smaken av de hærlige glasseplene hennes, hvor saften nærmest sprutet ut når man satte tennene i dem :o))

      Her er det full slæppings denne helgen… Hadde besøk av venninner i gÃ¥r hvor vi spiste god mat og skravlet til utpÃ¥ tidlig nattetime, hehehe!!

      Gratulerer med ny jobb, håper du kommer til å trives :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg