Vi overlevde denne gangen ogsÃ¥….

Så kom dagen da den årlige kontrollen hos Lørenskog Dyreklinikk skulle gå av stabelen, og jeg må innrømme at jeg føle meg stresset allerede da jeg sto opp. Jeg prøvde å ikke viste det ovenfor pusene, og jeg tror faktisk at jeg klarte å skjule det ganske godt. Hovedpersonene selv holdt på ute på balkongen det meste av formiddagen, men en halvtime innen vi skulle avgårde hadde de lagt seg for en aldri så liten formiddagslur.

Det pleier vanligvis å være en aldri så liten kamp å få dem inn når vi skal avgårde, men utrolig nok så gikk det ganske greit denne gangen. Vinja pleier som regel ikke å låte noe særlig, men i dag var det henne som mjauet og bar seg på veg opp til klinikken. Ronja kom med noen små mjau innimellom, men ellers gikk det greit. Var innom å hentet Anne for at hun skulle hjelpe meg å bære å holde den ene pusen med selskap når den andre var inne hos dyrlegen.

Vi var litt tidlig ute så vi satt oss i ventegruppen å skravlet til det var på tide å gå inn. Jeg tok med Vinja inn først siden hun var den mest rolige av de to. Hun oppførte seg som en engel hele tiden, og hele besøket gikk ganske raskt. Såååååå var det Ronja sin tur, som freste med en gang jeg løftet opp buret for å ta henne med inn. Hun likte seg ikke der, og freste å småknurret å ville bare sitte i vinduskroken å kikke ut på regnet. Hver gang dyrlegen skulle enten lytte på hjertet, kjenne på kroppen, gi vaksine og klippe klør stakk hun ut av grepet mitt å rett bort til vinduskroken. Da var det bare for meg å hente henne igjen. Tålmodigheten hennes var i grunnen nådd når klørne skulle klippes, så det ble det så som så med. Både dyrlegen og jeg fikk et lite minne!!

Jeg ble glad for å se at ingen av pusene hadde lagt på seg noe fra i fjor til i år, men heller gått ned littegranne. Vinja er relativt normal i vekten, mens Ronja burde ha vært endel lettere men det er ikke så lett å gjøre noe med. Jeg har endret fór og redusert mengden, men vektredusksjonen går ikke serlig fort akkurat.

Når jeg kom hjem var ikke pusene sene om å løpe ut av buret…. Begge to ruslet fra rom til rom å snuste å sjekket at alt var som det skulle være, og når det var gjort roet de seg å la seg ned for å hvile littegranne. Nå er alt tilbake til normalen igjen :o))

Når pusene gikk for å ta seg en velfortjent hvil dro jeg ned på Comfort Bryn AS for å snakke med dem, og avtale time til å få hjem en rørlegger. Jeg oppdaget jo her i forrige uke at jeg ikke har tilgang til vann til vaskemaskinen jeg skal kjøpe. Det ble nemlig ikke ordnet når jeg pusset opp badet. Man har lagt opp kontakt til strøm, og utløp for å tømme maskinen for vann… Jeg var ikke fornøyd med det firmaet som hadde pusset opp badet, og ville derfor ikke at de skulle ta denne jobben. Gleden var stor da de kunne komme allerede nå på torsdag å ordne opp for meg. Derfor blir det en jobb å gjøre for meg med å rydde og skure litt ekstra sånn at det ser bra ut når de kommer….

Resten av kvelden skal jeg sløve foran tv’n, for jeg føler meg litt sliten å drenert…..

Ha en fortsatt fin mandagskveld, blogges :o))

#lørenskogdyreklinikk #evidensia #dyrlege #sjekk #vaksine #stress #redsel #comfortbryn #rørlegger #vaskemaskin #mandag

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg