Sommer, sol og luft…

Nå sitter jeg ute på balkongen å nyter den kjølige formiddagsluften, og det er himmelsk etter flere uker med høye morgentemperaturer. Jeg er av dem som ikke fungerer så godt når det blir for varmt, og derfor har jeg nok slitt endel den siste tiden. Spesielt siden jeg er kommet i en alder hvor man er litt ekstra varm innvendig + at jeg de siste dagene etter å ha sittet for mye foran viften har blitt litt forkjølet med feber.

I går var jeg skikkelig elendig på morningen, og måtte takke nei til å være med på en tur til Bærums Verk med Anne og Ann-Karin. Nå hadde ikke den turen helt levd opp til forventningene så jeg fikk kanskje ikke glipp av så veldig mye. Det var alikevel synd at forman var så elendig nå som jeg endelig har fått ferie.

Om ikke så lenge kommer Anne hit for å sitte å skravle, og planlegge litt hva vi skal gjøre de nærmeste dagene av ferien våres. Det blir vel også strikking og hekling på os tenker jeg. Anne kjøpte garn til en ny genser her om dagen, og den har hun sikkert allerede begynt å strikke på kjenner jeg henne rett. Selv holder jeg på å hekle på en grønn duk, som jeg egentlig begynte på når min mor levde. Det skulle egentlig ha vært en gave til henne, men dessverre fikk hun aldri sett den. Fant den igjen når jeg ryddet i noe gammelt håndarbeide og bestemt meg for at nå skulle den bli ferdig. Jeg har ganske mye grønt heklegarn, så det blir sikkert en lang duk til sjenken og småbordene også!!

Jeg har ikke strikket så mye etter at jeg nesten ble ferdig med teppet mitt, men nå er det helt umulig å sitte med det. Det har blitt for stort og varmt, så når høstvinden rusker rundt hushjørnet kommer jeg nok til å finne det frem og gjøre det ferdig.

Når man har ferie selv tenker man ikke alltid på at andre må jobbe,og akkurat nå er det en eller annen i blokkene nedenfor som holder på med en kantklipper som bråker noe helt vanvittig. Han kunne jo godt vente til jeg var ferdig med formiddagskaffen min, hehehehe!!

På tide å legge bort PC’n en stund å rydde litt rundt her… Stolen som Anne skal sitte i er full av Vinja’s kattehår, for det er nemlig hennes faste stol når vi oppholder oss her ute. Jeg får gå over den med rullen før Anne kommer…..

Ha en strålende dag folkens, for det skal jeg i allefall jeg prøve å ha :o))

#sol #sommer #ferie #hekle #strikke #duk #genser #vinja #katt #venninnetreff

8 kommentarer
    1. Nyt dagene, spis jordbær og gi din gane litt hvitvin. Har du noen sommerslager? En av mine er gode gamle On the beach med Cliff Richard.

    2. Helge: Nå er jeg ikke så glad i vin, men jeg tar gjerne litt jordbær da vettu :o)) Hmm, sommerslager? Jeg har et par låter som er favoritter, men de er vel kanskje ikke helt sommerslagere: Beds are burning med Midnight Oil og Relax med Frankie goes to Hollywood. Begge to må spilles serdeles høyt for å få den rette effekten :o))

    3. Jeg reiser hjem til mine foreldre i morgen, og kommer tilbake pÃ¥ onsdag, – pÃ¥ fredag reiser vi til Vestlandet, – og er tilbake neste tirsdag – sÃ¥ mÃ¥ eventuelt bli fra torsdag om 2 uker! Hadde vært gøy Ã¥ funnet pÃ¥ noe! ;)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg