Gave til pusene….

For litt over en uke side gikk den gamle kattedoen i stykker. Hanken røk, og det var ikke så enkelt å flytte på det når jeg tok morgenstellet. I tillegg var den litt i trangere laget for to voksne puser.

Jeg har sett etter en ny do, men alle jeg har sett på har ikke hatt noen kraftig hank.

I dag møtte jeg Anne etter at hun hadde vært til årskontroll hos dyrlegen med Felix. Først dro vi på Trikken hvor noen nye øredobber og halskjeder ble kjøpt hos Glitter før vi gikk inn hos Dyrego. Dessverre så hadde de ikke det jeg så etter, de hadde mange doer men med veldig dårlige hanker.

Der bestemte vi at vi skulle dra ned på Alna senteret, med en liten stopp hos Elkjøp for at Anne skulle se på kjøleskap og fryser. Hun skulle ikke kjøpe, men bare se og sammenligne priser. Selv fant jeg den perfekte vaskemaskinen for mitt lille bad, og den var ikke så dyr heller.

Hos dyrebutikken på Alna fant jeg den perfekte kattedoen. Den hadde et kraftig håndtak og et godt hold. Den hadde også en annen praktisk funksjon. Jeg slipper å ta av taket når jeg skal ta morgenstellet, for deler av taket kan åpnes sånn at men kommer til… Fiffig eller hva?

Formen min begynte å dale i takt med den økende temperaturen ute. Jeg hadde nesten ikke spist eller drukket noe i løpet av dagen, noe som straffet seg. Så da vi var inne hos Lefdal holdt jeg på å tørne helt. 

Stakk over til Narvesen og kjøpte en iskald drikke og en is. Det bedret seg noe, men det var ikke før jeg kom hjem til megselv at jeg følte meg bedre.

Jeg var spent på om hvordan pusene skulle ta i mot den nye kattedoen, men det gikk helt fint. Vinja var inni ganske raskt å sjekket den ut, mens med Ronja måtte jeg holde lemmen åpen sånn at hun kunne kikke inn å snuse før hun trådte inn.

Nå har både jeg og pusene planet rett ut… Det er varmt, og en kveldssiesta er på sin plass.

#katt #kattedo #triaden #dyrego #glitter #elkjøp #kjøleskap #vaskemaskin #lefdal #alna #varmt #siesta

6 kommentarer
    1. Det var fin gave som kattene setter pris på. Den ser solid ut så jeg håper den holder lengere enn den du hadde. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg