Top of the Lake

For noen uker siden begynte jeg å se på tv-serien Topp of the Lake på Netflix. Jeg kom så langt som til 5 episoden, og så ble det ikke til at jeg så noe mere. I ettermiddag derimot har jeg fått sett de to siste episodene.

Det er en ganske mørk og dyster serie, men alikevel så må man bare se videre. I utgangspunktet er jeg ikke så happy for å se på serier eller filmer som er så mørke, men når jeg først hadde begynt å se på denne så klarte jeg ikke å la være å se mer.

Handlingen begynner med at 12 åringen Thui bestemmer seg for å ta livet sitt med å gå ut i sjøen, men hun blir oppdaget av en dame på en forbikjørende buss. Hun blir tatt med inn på politistasjonen, hvor ingen av de mannlige betjentene får noe ut av henne. Etter en stund blir en kvinnelig politipsykolog innkaldt, og hun tar Thui med seg på sykehuset hvor det blir oppdaget at hun er gravid.

Ganske snart forsvinner Thui sporløst, og hele seriens handling går ut på å finne henne mens masse inntriger nøstes opp i den lille byen hvor hun bor. Thui’s far er en mann med mye makt i byen, og ikke mange tør å sette seg opp mot ham. Han holder med andre ord byens innbyggere i et jerngrep, og psykologen er overbevist om at han har med Thui’s forsvinning å gjøre.

Vil du vite om han var det, bør du se serien!!

Siden jeg har en eldre Smart TV fra Samsung er det ikke mulig å få Netflix på den, og jeg bruker i stedet WII konsollet mitt til det. Da jeg skulle sette meg med for å se mer av Top of the lake i dag, var ikke det like enkelt… Siden jeg sist så på Netflix har jeg fått ny Internettleverandør, og det var jo selvsagt ikke konsollet stilt inn på. Jeg husket jo selvsagt ikke hvordan jeg gjorde det, og måtte lete igjennom det ene skapet etter det andre for å finne bruksanvisningen. Når jeg først så hvordan det skulle gjøres var det jo enkelt at jeg nesten ble flau…

Ellers så tok været seg opp betraktelig utover dagen, og sola stekte virkelig godt en god stund :o)) Jeg passet på å sette meg ut på balkongen for å nyte varmen på kroppen.

Jeg hadde selvsagt helt glemt å ta ut kyllingfileéne fra fryseren til middag, og ble sittende en god stund å vente til de hadde tint. Nå var ikke dette rå kylling, men ferdigstekte og marinerte fileér som jeg kjøpte i Sverige tidligere i våres. Jeg kokte bare et par poteter, og skar kyllingen i terminer å la dem i peppersaus å varmet dem. Vips så var middagen ferdig. Det var godt og lettvindt :o))

Nå blir det litt Mord og Mysterier på VOX innen det er på tide å ta kvelden!!

#topofthelake #tvserie #netflix #wii #konsoll #samsung #smartvt #sologvarme #kylling #mordogmysterier #vox

6 kommentarer
    1. Sikkert en fin serie men denne har jeg ikke sett noe av. Skal snuse litt nærmere på den. Det kommer så mange fine serie som omhandler viktige ting at man nesten drukner i tilbud. Men takk for anbefalingen.

    2. Jeg syntes det er vanskelig å finne nye ting å se på, for det er som du sier et stort utvalg å velge å vrake i. Det blir ofte til at jeg velger noe som andre ambefaler. Denne fant jeg selv ;o))

    3. Det er sjelden jeg fÃ¥r tid til Ã¥ se en film, men sist natt, he he, sÃ¥ jeg ¨pÃ¥ ‘The Words’ med bl.a Meryl Streep og Nicole Kidman, absolutt severdig 🙂 To av mine kvinnelige favorittskuespillere forresten 🙂 Ønsker deg en kos St.Hansaften 🙂 Vi har sendt ungene med besteforeldrene pÃ¥ hytta, sÃ¥ her blir det en liten fest 😀

    4. Lene S.: Meryl Streep er en favoritt hos meg også, men kanskje ikke så mye Nicole Kidman nå. Jeg likte henne bedre da hun var yngre, og jobbet hjemme i Australia :o)) Her blir det en stille og rolig St.Hans, siden jeg ikke er i form i dag. Kos dere på festen og med resten av kvelden :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg