Ikke sÃ¥ greit…

Da jeg fløy rundt med vannkannen tidligere i kveld ble jeg var en telefon som ringte høyt, og en masse roping fra blokken ovenfor…. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo bort i vindu for å undersøke. Der mer eller mindre hang mannen i 2. etg utover balkongrekket, og viftet med armene å ropte ned til den eldre mannen i 1. etg. Jeg kunne ikke se den eldre mannen fra mitt vindu, siden blokken min ligger lavere men jeg kunne skimte toppen av hodet hans.

Siden mannen er et par år over 90 så blir man jo litt bekymret for at det skulle ha skjedd ham noe…

Jeg forsto etter hvert at det ikke var noe i veien med mannen, men han satt med hodetelefoner for å høre radioen mens han satt ute på balkongen. Uten dem ville vi alle sammen ha hørt trekkspillmusikk så høyt som bare det. Han hører ikke så godt, og har hatt for vane å ha lyden på både radioen og tv’n veldig høyt…. Noe vi alle har hørt.

Mannen i 2. etg. gjorde alt han kunne for å få kontakt med ham… Ropte høyt, viftet med et håndkle og plystret høyt, men det ble ingen respons. Etterhvert sluttet telefonen å ringe, og da ble det også slutt på all ropingen…

Det er ikke greit når hørselen svikter, noe som ikke nødvendigvis kommer i godt voksen alder…!!


(kilde: google.no)

#gammel #hørsel #gammel #kontakt #balkong

4 kommentarer
    1. Ikke så greit. Hadde en nabo som var tunghørt, hun hørte ikke ringeklokka engang. I slike tilfeller hadde det vært en løsning med et lys som blinker hver gang noen ringte på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg