Borte vekk

Denne uke har jammen gått veldig fort, og helt ærlig så skjønner jeg nesten ikke hvor dagene har blitt av. Det var ikke lenge siden, syntes jeg, siden jeg satt å koste meg i det fine været i påsken!

I begynnelsen av uken så fikk vi et skriv fra styret i borettslaget, hvor vi ble minnet på at det sto veldig mye "søppel" nede i kjellerrommene og ute i gangen. Den tok jeg til meg, for jeg er dessverre en av dem som har brukt fellesrommet til litt oppsamling.

Når jeg har ryddet i boder og i skaper så har jeg satt det i fellesrommet, med den tanke om at jeg skulle kjøre det til Fretex ganske raskt. Dessverre så har det blitt stående og stående. Når det er sagt så er jeg på langt nær den eneste.

Vi får komprimatorbil den 5. mai, og hvis det ikke ble fjernet innen den tid ville det bli kastet. Jeg bestemte meg for å ta meg i nakkeskinnet, og gjøre noe med min haug. I går avtalte jeg med Anne om at hun skulle ta med sin bil, og så skulle vi fylle opp begge to å kjøre ned til Fretex.

Jeg hadde i forveien sjekket hvor lenge de tok i mot varer, og det var frem til kl 18.

Haugen min var ikke fult så stor som jeg trodde den var, og vi fikk plass i Anne sin bil. Jeg hadde også tatt med to oljeovner, men de ville de ikke ta imot av den grunn at de ikke fikk lov til å selge de videre. Da havner de på fyllingen sammen med den gamle tv-n min. Det var mange kjekke og staute karer der, og de fikk tømt bilen ganske fort.

Etter at bilen var tømt dro vi bort på Alnasenteret, for Anne måtte kjøpe seg ny telefon. Hun hadde nemlig vært så uheldig å miste mobilen ut av lommen tidligere på dagen. Den gikk i bakken med et brak, og skjermen gikk til dundas.

Hos Lefdal ble det en ny Samsung Galaxy S5. Den ser jo litt anderledes ut på baksiden, med et materiale som ligner på skinn. Hun valgte en hvit en, noe som er ganske lekkert.

Etterpå dro vi bort på Bryn Senteret og spiste middag på Al Dente. Det var godt å få i seg litt føde, for det kjente jeg at hele kroppen min trengte. Det var dessuten godt å sette seg ned å slappe av litt…. Leddene mine var skikkelig grinete i går, og det verket for hvert skritt jeg tok. Dette har heldigvis blitt bedre til i dag.

Etter å handlet litt hos Ultra dro vi en kjapp tur på Expert på Alna, for Anne skulle se på en liten DAB radio som hun kunne ha med seg ut på balkongen. Hun fant egentlig en hos Lefdal som gjerne ville ha, men de tok ikke det gavekortet hun hadde og som hun hadde tenkt å bruke. Hos Expert fant hun ikke noen hun likte, for den første hun hadde sett på var den hun egentlig ville ha.

Når jeg kom hjem slang jeg meg ned i godstolen med bena høyt for å vile dem… Jeg var ganske sliten, og det tok ikke så lang tid innen jeg forsvant inn i drømmeland. Våknet vel omlag en time senere med Vinja liggende sammenkrøllet i fanget min.

Nå har jeg tatt med meg nettbrettet, kaffekoppen og radion ut på balkongen. Der sitter jeg å nyter formiddagen mens jeg hører på PopQuiz med Finn Bjelke.

Ha en fortsatt fin lørdag, blogges :o))

#skrot #fretex #oljeovn #tv #alna #lefdal #expert #bryn #aldente #ultra #samsungs5 #bil #påske #lørdag #fredag #katt #vinja

6 kommentarer
    1. Fretex er en fin ting, gitt endel klær til de selv. Ellers er det godt og få bort søppla si. Tok en sykkeltur ifra Lillestrøm til Drammen igår og tråkka forbi flere som holdt på og rydde ute, spyle balkonger og naboer som gjorde det klart for sommern.

    2. Jeg har rydding og støv pÃ¥ hjernen, sÃ¥ det hender jeg rydder bort og kaster mer enn jeg skal til mann og ungers store fortvilelse, he he. Flink har du vært, men nÃ¥ har du lært, rett pÃ¥ ‘dynga’ eller Fretex med en gang 😀 Ha en herlig søndag!

    3. Helge: Jeg har også gitt mye til Fretex oppover årene, noe jeg syntes er en fin ting. Når jeg har ryddet har jeg kastet det jeg ikke syntes var noe gi til andre, og resten har jeg pakket ned i poser og gitt bort.

      Når jeg dro opp til Lørenskog i går, så hadde vegvesenet satt opp skilter langs veien med nedsatt hastighet pga rydding av søppel. Regner med at de får noen sekker med skrot da.

    4. Lene S.: Jeg er vel ikke sÃ¥ glad i Ã¥ rydde, og det er vel derfor at jeg har sÃ¥ mye i skaper og boder. Mange av tingene, spesielt i bodene, er saker og ting fra mine foreldre. De syntes jeg det erveldig vanskelig Ã¥ kvitte meg med…

      Jeg kan love deg at jeg har lært…. Heretter blir det kjørt rett ned til Fretex sÃ¥ fort jeg har bestemt meg for at ting skal dit :o)) Ha en flotters søndag du ogsÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg