Gartner for en dag….

Planen min i dag var jo egentlig å fortsette med rengjøringen der jeg slapp i går, skifte gardiner og stryke duker… Så våknet jeg å følte masse energi i kroppen, og tenkte at det var dumt å la det gå til spille. Utenfor i blomsterbeddet mitt på baksiden av blokken var det så overgrodd og stygt at jeg fant ut at all den energien burde heller brukes der i dag.

Etter å ha spist frokost tok jeg med meg kaffekoppen å satte meg ut på balkongen… Det var litt kjølig så jeg slang en sjal over skuldrene. Vinja kom mjauende ut og hoppet opp i den andre stolen å tok en aldri så liten formiddagslur :o)) På veggen henger de nye uekte eføyene jeg kjøpte i går, og på litt avstand ser de faktisk ekte ut. De skal egentlig henge langt ned over veggen, men det gikk ikke for de to pusene mine begynte å dra i dem. Hadde de fått fortsette med det ville ingen av dem henge der serlig lenge….

Før jeg begynte å grave utenfor bestemte jeg meg for å dra ned på gravlund for å se på tingenes tilstand der nede. Jeg tok med meg Erikaen i tilfelle jeg kunne sette den ned. Det ble det ikke noe av det, for både taggetesene og de spanske margerittene mine sto fine å ranke, og det samme gjorde sølvkransen. Jeg klippet bare av noen visne blomster, og så lot jeg alt være som det var for denne gangen.

Etter at jeg hadde gjort meg ferdig på gravlund dro jeg bortom Plantasjen på Skullerud og kjøpte med en stor pose med jord og noen hvite plastpotter… De hadde ikke de jeg helst ville ha der heller, men jeg gadd ikke lete lenger så jeg kjøpte de dem hadde. Tanken var at jeg skulle potte om i dag, men jeg ble sliten av all gravingen så jeg tror jeg utseter det til en annen dag…

I det jeg gikk ut sprakk skyene opp og sola kom tittede fram, og det ble litt varmt… Jeg tok ikke mange spatakene innen jeg var nødt til å kaste jakken. Først tok jeg å klippet ned noen overgrodde busker og fikk luket unna litt langs jorden. Deretter spadde jeg opp de fleste rosebuskene mine, som jeg hadde lyst til å gjøre allerede i våres. Noen av dem hadde røtter nesten ned til Kina så jeg måtte virkelig jobbe for å få dem opp, og opp kom de til slutt. Jeg fjernet også en liten granbuske som ikke var fin lenger… Når alt var kommet opp av jorden plantet jeg Erika’n jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å ha på gravlund og satte noen flere solsellelykter rundt. Det ble luftig og fint, men jeg ser at busken i midten står for nære de andre så den må flyttes bakover mot veggen. Akkurat det orket jeg ikke å gjøre i dag, så det får jeg enten ta litt senere eller vente til våren igjen….

All energien jeg hadde tidligere i dag er nå brukt opp, og jeg er helt utslitt…. Orket ikke å lage meg noen middag så jeg tok et par kalde pizza biter som ble igjen fra i går å det smakte ikke så aller verst akkurat :o))

Sola skinner fortsatt ute på balkongen, så nå tror jeg faktisk at jeg skal brygge meg en stor kopp med kaffe å sette meg ut en stund. Må jammen passe på å nyte sola så lenge jeg har den, for i ukedagene er den snart borte når jeg kommer hjem fra jobben på ettermiddagen.

Ha en fortsatt fin søndagsttermiddag, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Du var jammen driftig idag. Hjem hos meg er det ferdig med alt hagearbeid. Nesten ferdig blomstert alt:)
      Dagen min ble brukt til klær stryking, kort laging, trening og litt blogging:) nå er det snart senge tid:)

    2. foreignerat50: Jeg må passe på når kroppen orker :o)) Dessuten er det mer gøy å være ute å grave i blomsterbeddet enn å løpe rundt med skurebøtta inne!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg