Høsten er her

Helt ærlig så har jeg ikke fått med meg at mange av løvtrærne har blitt brune og gule, før i dag… På veg hjem fra jobben tok jeg bussen fra Helsfyr, som stopper oppe i Ytre Ringvei. Det gjør at jeg får nedoverbakke hele veien hjem, og akkurat i dag som begge knærne mine var ekstra stive å vonde så var det veldig behagelig.

Midt i borettslaget er det en koselig, om noe igjenvokst skog som nå har begynt å ta på seg høstkåpa… Det er en del rognebærtrær i skogen, og de er smekk fulle med bær som lyser rødt lang vei… Så vakkert :o))

På den lille plassen mellom de to øverste blokkene er høsten ganske tydelig der bladene ligger spredt utover hele plenen…

Vi har vært veldig heldig med været her i Tigerstaden i dag med blå himmel og masse sol, noe som gjorde at mørket ikke kom snikende før en god stund etter at jeg hadde kommet hjem. Etter å ha spist litt slang jeg meg ut på balkongen og satt der å bare nøt ettermiddagen i solen. Det var så varmt og godt at jeg hadde ikke lyst til å gå inn igjen, men det ringte på døra…. Det var den nye naboen i 2 etg., som lurte på om hun kunne få komme inn for å kikke på innglassingen av balkongen. De hadde nemlig bestilt det samme i dag, men en litt annen utførelse enn jeg har.

På veg ut pratet vi i vei, og jeg ble med ut i gangen for å slippe at en liten pus ved navn Ronja skulle snike seg ut… Der kom naboen rett ovenfor ut, og ble stående sammen med oss å prate. Det viste seg at de også hadde bestilt innglassing i dag, og jeg vet at ingen av dem kommer til å angre på det. Det blir slutt på alt av støv om sommeren, ikke noe vått gulv og møbler, ikke noe snømåking om vinteren og som om ikke det er nok så kan balkongen brukes fra tidlig om våren til langt utover høsten :o))

Jeg har neglisert blomsterbeddene mine en stund, noe som tydelig kan sees på bilde… Alikevel midt oppe i alt ugresset sto den søte blåklokken å lyste opp så jeg måtte smile der jeg sto å gremmes over det overgrodde beddet. Jeg må nok ta meg selv i nakken å ta et skikkelig skippertak nå i helgen!!

Havehortensian min stortrives fortsatt, men så fort gradene går ned 0 punktet er det slutt å den blir brun… Så derfor er det bare å nyte den nå som den står i full blomst :o))

En dag nærmere lørdagen og frisørtimen min å jeg kjenner at jeg begynner å bli lettere desperat etter å få fixet håret…. Det er mange år siden jeg har gått så lenge mellom frisørtimene som nå. Vanligvis så går det aldri mer enn 5-6 uker mellom, men nå har det gått bortimot 3 mnd å med tynt og fint hår er det alt for lenge. Jeg har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvilken hårfarge jeg skal ha nå, men den blir nå i allefall lysere enn hva jeg har hatt den siste tiden…

Nå har jeg slengt de stive bena mine på krakken og sitter å slapper av mens jeg venter på at de nye episodene med Bones skal begynne om noen minutter. Ha en fortsatt fin torsdagskveld :o))

5 kommentarer
    1. MEn til uken så jeg det er meldt oppmot 21 grader i hovedstaden igjen og godt er det. Trives best når det er varmt og tenker med skrekk og gru på at vintern skal komme snart.
      Ta med Hortensian inn. De er jo så flotte blomster!

    2. ninaoglivet: + 21 C til uka, det er musikk i mine ører :o)) Trives ikke nå som det er under + 10 C når jeg går på jobb, brrrrr!!

      Litt vanskelig å ta med denne hortensian inn, den er nemlig en kjempestor busk. Den får nok bare stå der å bli brun, og så klipper jeg den helt ned. Når våren og varmen kommer skyter den opp igjen å blir en stor flott busk igjen :o)

    3. Nydelige blomster sent på året. Her står georginene i fullt flor men regner med jeg må grave dem opp over helga for at kommer hsten hit. Det er meldt kaldere her og varmere hos deg så nyt dagene som kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg