Feriedag

Når jeg kom hjem fra Sverige i går hadde jeg en stiv nakke som gjorde at jeg også hadde hodepine. Det var derfor veldig godt å tenke på at jeg hadde en feriedag i dag sånn at jeg kunne sove lenge og hente meg inn igjen, vel det var i allefall det jeg trodde…


(bilde hentet fra google.no)

Jeg ble revet ut av en dyp søvn av en voldsom hamring og borring tidlig på morningen, og jeg var ikke spesielt happy akkurat… Nakken var fortsatt like stiv og hodepinene hjertelig tilstedet, så det siste jeg trengte var all den ulyden. Til slutt sto jeg opp og tok en Ibux å romsterte rundt i noen skuffer til jeg fant konsertproppene mine, og dyttet de inn i ørene før jeg stupte opp i senga igjen…

Når man bor i blokk så må man tåle sånt, selv om man ikke akkurat er overbegeistret :o)) Neste gang jeg våknet hadde hodepinen heldigvis avtatt, men nakken var fortsatt stiv. Nå i kveld er den ikke så aller verst, heldigvis.


(bildet hentet fra google.no)

Som jeg sikkert har nevnt mange ganger så har jeg ikke vaskemaskin i heimen pga at badet er så lite, men jeg har vaskeri i samme blokka og kan bare gå igjennom kjelleren. Skulle sårt ha vasket litt tøy så jeg stakk en tur ned for å se om jeg var så heldig å få med en maskin i dag, men dessverre så var jeg ikke så heldig. Første ledige time var til mandagen igjen…. Ikke noe annet å gjøre enn å skylle opp litt i vasken her oppe. Det var undertøy og sokker som det var litt dårlig med så jeg forta meg opp å tok det. På grunn av regnet ute er det ikke noe tørkevær, så det var om å gjøre å få vasket så tidlig som mulig for at det skulle rekke å tørke… Det var ikke krise, men man har jo noen favorittplagg da vøttø….

Det har regnet ganske bra til tider i dag, men jeg kom meg da ut en liten tur ut midt på dagen da det var oppholdsvær. Måtte bare ut å lufte og røre litt på meg. Det var en helt annen luft i dag, mye kjøligere så jeg inviet den ene nye jakken jeg kjøpte i går. Var god og lun å ha på seg kjente jeg :o))

I morgen skal jeg tilbake til revmatologen for mer undersøkelse, og jeg er virkelig spent på hva som kommer ut av det. Jeg var jo å tok bilder av rygg, hofter og knær i forrige måned å det er interresant å få vite om noe kunne sees på de. Jeg er jo så stiv og øm i musklene i bena så noe må det jo være. Jeg vet ikke helt hva jeg skal igjennom i morgen, men etter som jeg har forstått blir det en del trykking og klemming over mesteparten av kroppen. Det gruer jeg meg litt til, for jeg er veldig øm over alt.

Nå skal jeg se litt på tv før jeg tar kvelden, ha en fortsatt fin mandagskveld, blogges :o))

4 kommentarer

Siste innlegg