Helgen

Etter å ha suset rundt i joggebuksa en god stund på formiddagen i går, fikk jeg satt kroppen i gir å begynt å gjøre meg klar til å dra til Anne. Det var hennes tur til å så stå for lørdagskos og middag. Hun disket opp med deilig taco, som jeg skjelden gidder å lage bare til megselv.

Jeg rotet rundt i matskapet mitt her om dagen, og da fant jeg to bokser med engelske kjeks. De hadde jeg kjøpt til jul for et par år siden, og helt glemt bort i ettertiden. Små smaksprøver var tatt av begge boksene da jeg kjøpte dem, men så har de stått urørte siden. Den ene boksen beholdt jeg selv, og det var den med stort sett bare kjeks. Den andre hvor kjeksen var overtrukket med masse deilig sjokolade tok jeg med til Anne til kaffen :o)) Herremin så god de var!!

Når man først har så god kjeks må man også ha noen kopper med god kaffe :o)) Smaker liksom ikke helt det samme uten syntes jeg!!

Hærlige Felix Paulsen har et favoritteppe på gulvet som han bare elsker å ligge på… Der ligger han helt avslappet og sover å bare nyter å være fin pus :o)) I går var intet unntak, bare se!!

Når mørket kom sigende kom også regnværet… Det styrtregna så vannet fosset nedover gaten, men da jeg gikk igjen ca 23:30 hadde det heldigvis stoppet igjen. Hjemme hos meg var det knusktørt og det så ikke ut som om det hadde kommet en vanndråpe her hele kvelden. Jeg hadde ikke vært hjemme lenge før det startet opp her også, og da rant vannet i strie strømmer nedover gaten her med.

I dag hadde jeg satt alarmen på 06:30 for at jeg skulle bli ferdig til Anne skulle komme, for vi hadde bestemt at vi skulle ta oss en tur til Nordby Shopping for å handle. Jeg var supertrøtt siden jeg ikke klarte å komme meg i seng før kl 02:00 i natt, og det var kanskje ikke det mest smarteste jeg hadde gjordt siden det var meg som skulle kjøre. Var stort sett ferdig når Anne kom ved 08:00 tiden, men jeg fløy rundt å leita etter noe så vi kom oss ikke av gårde før ved 08:30 tiden engang.

På vegen nedover var det lite trafikk så vi brukte vel ikke mer enn 1 time 10 min eller der omkring, og inne i parkeringshuset hvor vi pleier å parkere var det ikke kommet særlig mange biler enda. Vi gikk rett i matbutikken med en gang for å få unna den før det ble altfor mye folk der inne. Jeg hadde ikke så lang handleliste denne gangen…. Kun 4 poser kattesand, 4 bokser Nescafe Dolche Gusto kapsler, en backe kjøttdeig, Nutrilett bar og noen bokser med Cannelinibøtter. Jeg kjøpte ikke noe pålegg denne gangen, for det er ikke så mye jeg trenger bare til meg. Heller ikke noe godterier havna ned i handlevogna, og det er jeg ganske fornøyd med :o))

Hos Stormberg hadde de salg, og vi stakk inn for å kikke litt siden begge to var på jakt etter turjakke…. De hadde flere jakker som før hadde kostet 1.199,- og 1.299,- som nå var satt ned med 50%. Jeg fant de to over her som jeg fikk for 1.199,-. De er i forskjellige str da de ikke hadde samme i begge fargene. Den øverste er størst og den kan jeg få en tjukk genser eller jakke under å bruke utover vinteren hvis det ikke er for kaldt. Den nederste er akkurat passe og jeg kan få en tynn jakke under og kan brukes utover nå. Begge to er fargeglade som jeg liker dem :o)) Da jeg skulle betale virket ikke mastercardkortet mitt, og hvis jeg ikke husker feil så har jeg hatt problemer med det før når jeg har vært hos Nordby. Må se å få sjekket ut det med banken.

Før vi dro hjemover tok vi oss en tur oppe i de andre butikkene, men det var egentlig ikke noe særlig vi var ute etter. Jeg handlet ikke noe der oppe i det hele tatt, og vi avsluttet shoppingturen inne hos Rusta hvor jeg kjøpte meg 2 store flasker med dusjsåpe, som var mye billigere enn her hjemme.

Som vanlig stoppet vi ved Marchè ved Sollikrysset for å spise middag… Jeg pleier vanligvis å være ganske kjedelig å kjøpe Hamburgermeny, men i dag fristet det veldig med kjøttkaker og kålstuing. Den kålstuingen var ikke så veldig god, for kålen var hard og den vite sausen smakte mel, grøss. Skeiet ut med et stykke kake til kaffen min…

Etter å ha bært inn alle varene min og begynt å pakke dem bort oppdaget jeg at jeg hadde glemt en liten pose i bilen…, og slang på meg å gikk ut for å hente den. Posen lå i bagasjerommet, og da jeg skulle smelle igjen bagasjedøren dro jeg ikke til meg hånden i tide å den traff meg rett over håndleddet. Det gjorde så vondt at jeg slengte ut noen fraser som ikke egnet seg for andres ører…. Jeg fikk jo et skikkelig blåmerke med en gang, og nå en god stund etterpå har hele håndleddet blitt ganske stivt… Ingen fare, det er ikke noe alvorlig bare en blåveis :o))

Nå skal jeg slappe av foran tv’n resten av kvelden har jeg tenkt, for jeg er litt trøtt og sigen etter en lang dag samt for lite søvn i natt.

10 kommentarer
    1. Åhhh har vært i Sverige i dag jeg også, men dro ikke føre i 12.30 tiden herfra. Og det var skikelig 17.mai stemning der ja. Holdt fokuset og rett inn på MaxiMat og ut igjen. Orka ikke resten av sentret i dag nei.
      Men ønsker deg en flott kveld <3

    2. ninaoglivet: Vi konsentrerte oss også om matbutikken… Etter det var det som du sier 17 mai stemning både inne og ute. Jeg fikk nesten ikke rygget ut av parkeringsplassen for at folk sto i kø å ventet på å komme inn.

      Ha en fin kveld du også :o))

    3. 50% på Stormberg-jakkene, fint det, men hadde du latt være å kjøpe dem, da hadde du spart 100%, og enda mer hadde du spart hvis du hadde latt være å dra på Harrytur i det hele tatt hehe 😀 Du er SÅ morsom, den ene dagen skal du ordne opp i økonomien og den neste, da er du BIG SPENDER 😀 Du er som du beskriver deg selv under bildet av deg her på bloggen :-)))) God ettermiddag og kveld 😉

    4. Tullemor: Det å ordne opp i økonomien betyr ikke at man slutter å handle totalt. Enkelte ting trenger man uansett:

      1. Min gamle jakke var utslitt, så jeg trengte en ny. Hadde den ikke vært nedsatt hadde jeg bare kjøpt en nå fikk jeg to for samme prisen. Her hjemme hadde jeg måtte betalt mye mer!

      2. Det å dra på “Harry-tur” har faktisk sørget for at jeg har spart en god del penger. De tingene jeg kjøpte kostet mer her hjemme.

      Hva mener du jeg skulle gjøre da?? Kjøpe de varene jeg handlet i Sverige til en langt rimeligere pris eller handle dem her hjemme i Norge å ende opp med mindre penger på kontoen før neste lønning? Da tenker jeg ikke på jakkene!! Jo da, jeg har nok vært BIG SPENDER til tider, men syntes ikke akkurat at det lille jeg handlet i helgen går under den betegnelsen.

    5. Det var ikke meningen å såre deg på noen måte, og jeg står ved linjen jeg skrev at du er SÅ morsom, men DET ble også oppfattet feil. Kommunikasjon kan bli helt feil, sorry 🙁 Jeg har ingen råd å gi, trodde bare vi kune ha det litt gøy i hverdagen, men jeg tok visst feil, sånn er jeg :- Da skal jeg ikke ‘plage’ deg mer med kommentarer fra meg. Ha det godt!

    6. Tullemor: Jeg har ingen problemer med dine kommentarer, men det er som du skriver lett å misforstå det som er skrevet. Jeg forsto det du hadde skrevet som kritikk, som er din fulle rett å komme med og min å parere :o)) Jeg er egentlig ikke hårsår og tåler det meste å ble ikke sur av kommentaren din selv det kanskje kunne virke sånn ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg