Rampejenter..??

Når man har katter eller også små barn i huset så hender det at det skjer små ulykker i blandt, og jeg regner med at det er en eller begge to som i natt eller morgentimene har vært på ferde. For når jeg kom inn på kontoret mitt så det ikke ut der inne. Skrivebordet og gulvet var fult av jord…..

Denne planten lå i en haug med jord på skrivebordet, men jeg tenkte ikke på å ta bilde av den da for den var i ferd med å ramle ned på gulvet så jeg måtte redde den. Vinja spratt nemlig opp på skrivebordet for å være med å beskue skadene og da dyttet hun til den så den begynte å skli. Ronja gikk rundt med halen i været nede på gulvet og småpratet så fornøyd med seg selv…

Når jeg begynte å feie opp jorden fikk jeg selvsagt god hjelp av Vinja, for det syntes hun jo at hun måtte, hehehe….

Jeg vet jo ikke 100% om det er de som har revet ned planten, men sannsynligheten er ganske stor. Den er tung og kan ha ramlet av segselv, men jeg tror egentlig ikke det. Pusene er nemlig helt som besatte om kveldene, for da har det kommet inn noen små bevingede småtasser som de vil fange. Ingen av dem skyr noen midler, og bryr seg ikke om hva som står i deres vei… Det viktigste for dem er å fange innsektet, og stort sett så lykkes de, men da på bekostning av det som tilfeldigvis står i veien. Det er ikke mange dagene siden Ronja rev kaffeplanten min ned da hun jaktet på en stankelbein i vinduet. Jeg kan jo trøste meg med at det er jo ikke lenge hvert år de har denne gleden, så jeg må bare feie jord med et smil, hehehe!!

Uansett hva disse hårballene finner på av rampestreker så går det ikke ann å være sint på dem lenge, om i det hele tatt… Er jo så glad i dem :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg