Grillkveld i gÃ¥r…

Det er jo ikke til å tro at vi har fått lov til å ha så fint sommervær så lenge som vi har hatt… Hver eneste dag består av blå himmel og sol og høye sommertemperaturer. Før om årene har jeg vært så plaget av varmen av varmen at jeg nesten ikke klart å holde ut det været vi har nå om dagen…

I går inviterte Anne til grillmat ute på balkongen hos henne… Hun disket opp med kyllingfilé surret i bacon med bakt potet og salat til, og det smakte bare så himmelsk godt. Siden det tar lang tid å få den bakte poteten varm på grillen, kom den i ovnen i stedet uten folie. Med hvitløkssmør i midten av poteten ble det bare så godt :o)) jeg kan ikke få sagt det mage nok ganger vettu…, så takk Anne for en kjempegod middag.

Det var så deilig vær ute at vi satt på balkongen hennes fra jeg kom ved 16 tiden til jeg dro hjem ved 22.30 tiden… Vi skravla og skravla å kozte oss å kikket på livet rundt omkring, og siden det var lørdag var det jo en del aktivitet rundt omkring. Jeg elsker jo å sitte å iakta hva andre mennesker foreta seg :o))

Lille luringen Felix surret rundt oss en stund før vi spiste og under måltidet, men så forsvant han i flere timer… Han hadde nok mest sannsynlig lagt seg i skuffen i entreen for å sove mens vi satt å skravla ute. Da sola forsvant bak blokka bak ble det litt kjøligere og da dukket han opp igjen, Vi satt å koste oss med nøtte, rosin og sjokoladeblanding og salte fisker. Det var nesten slutt på de salte fiskene så da han kom å stakk snuten ned i bollen fikk han lov, men det var litt vanskelig å få tak i dem, så Anne tømte de på bordet hvor han satt å smakte på dem.

Før jeg dro til Anne var jeg først innom Claes Ohlsson hvor jeg kjøpte en sommergave i form av en balkongparasoll, men vi hadde litt problemer med å festet den pga av at rekkverket var for vidt til festet. Vi fant en løsning avlikevel som kanskje ikke var like god, men den funket.

Jeg dro også en kjapp til bort på Strømmen storsenter hvor jeg stakk inn til Bjørklund med klokken som ikke gikk… Det viste seg at batteriet var godt så damen i butikken byttet batteriet, uten at det kostet meg noe, så nå tikker og går klokken som den skal :o)) Det var jo fint å få fixet det siden jeg kjøpte klokken(e) for å bruke nå når det er sommer. Begge de jeg kjøpte om onsdagen er jo fine sommerfarger som passer så bra nå :o))

Jeg var hjemme igjen ved 23 tiden fra Anne sånn at jeg fikk litt igjen av kvelden innen det var på tide å hoppe i køya…. Pusene hadde vært inne i noen timer og var helt ville når de fikk komme ut på balkongen igjen, og begynte rene maratonløpet inn og ut en lang stund… Til slutt la de seg rett ut på balkonggulvet å tok en aldri så liten powernap innen de tok seg en runde igjen :o))

6 kommentarer
    1. Vi hadde en koselig kveld og bra du var fornøyd med maten.
      Det blir nok grilling igjen snart igjen, så da får vi prøve noe annet å spise.

    2. Anne: Gøy å prøve noe nytt :o))

      Har du oppdaget noe rart på bloggen din? Hos meg blir plutselig enkelt ord i kommentarer og i innlegg gjort om til linker til en iphone konkurranse. Foreløpig har ordet bilder og prøve blitt til linker. Kan du sjekke om det har skjedd hos deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg