Tilbake pÃ¥ t-banen….

Jeg må jo bare innrømme at jeg den siste tiden har falt tilbake til gamle uvaner med å kjøre bil til og fra jobben igjen… Det er ikke billig, men veldig behagelig :o)) I dag tok jeg megselv i nakken å tok t-banen igjen. Jeg liker det ikke, men siden det er fellesferie så er det jo svært få mennesker ombort og jeg kan sitte hvor jeg vil :o))

Allerede tidlig på morningen var det ganske varmt ute, men det har blåst hele tiden så det virker ikke så ille… Jeg bor jo et lite stykke ovenfor Oslo sentrum, og der er det alltid mer luft enn nede i gryta. Det var ganske merkbart i dag, for når jeg sto å ventet på banen var det luftig og ganske behagelig, men da jeg kom ut av Oslo City og gikk mot jobben var det nesten trykkende og lommert…

Jeg hadde bare en reise igjen på fleksuskortet mitt så jeg stakk innom Narvesen for å ordne med litt flere… Nok en gang fikk jeg høre at det sto penger på kortet, nok til 30 dager, men problemet med det er at når jeg har forsøkt å validere det så finnes ikke pengene. Han hos Narvesen kunne ikke hjelpe meg med det, så jeg må ta meg en tur bort på Trafikkanten for å ordne opp med det. Derfor kjøpte jeg et 7 dagers reisekort til neste uke og to enkeltreiser til i morgen, så er det alt i boks i allefall :o))

Når jeg kom hjem hentet jeg bare pakken med kakemix (krydderkake) som jeg kjøpte i begynnelsen av uka, som hadde gått ut på dato for flere måneder siden, å så dro jeg ut igjen.. Får se om energien i kroppen holder utover, så kanskje det blir nystekt kake i dag :o))

Det var noen dager siden jeg hadde vært på gravlund for å se til plantene der, så jeg bestemte meg for å kjøre ned en tur for å se hvordan det sto til. Ingen fare for gravlund hadde heldigvis satt i gang vanningsanlegget, og jorden var fuktig å fin å blomstene så ut til å stortrives der de strakk seg mot sola :o)) Jeg møtte et hyggelig ektepar der som var ute i samme ærend, og de hadde med seg en stor bokser og en jack russell. Har man med seg hund er det lett å komme i snakk ;o)) Bokseren var tørst og fikk drikke vann fra slangen innen jeg fylte vannkannen, og da den var ferdig så skulle den jo hilse på meg. Jeg ble klissvåt på hånden etter bare en runde med tungen, hehehe!!

Fra gravlund dro jeg ned på Ultra for å bytte kakemixen og kjøpe inn litt melk og fløte for jeg har planer om å bake noen boller til helgen. Det er lenge siden jeg tok den siste i fryseren, men med vondt i venstre skulder har jeg rett og slett ikke orket å bake ut noen. Nå er skulderen mye mye bedre så nå skulle det gå uten store problemer :o))

Siden formen min ofte går fra helt på topp til bånn i bøtta på noen få minutter våget jeg ikke å sette meg ned da jeg kom hjem…. Jeg fikk varene mine inn i kjøleskapet å så var det rett ut for å vanne blomsterbeddet mitt på baksiden, som dessverre ikke hadde sett en vanndråpe på en god stund. Jeg har bare roser og forskjellige busker der, og de har stått der noen år så røttene har gravd seg langt ned hvor det er mer fuktighet så det var ingen fare. Pusene ble veldig nysgjerrig når de så mammen sin utenfor å satt på hvert sitt klatrestativ på balkongen å fulgte med på alt jeg foretok meg :o))

Kjenner nå at det var et smart trekk å ta vanningen før jeg fikk satt meg godt til rette, for nå har energien tatt hælga allerede!! 

2 kommentarer
    1. Så flink du er 🙂 Her går det helt på halv åtte, he he, men vi har jo ferie. Det ble laks på grillen i dag og Korona til dessert, nam nam. Ha en riktig god ferie når du kommer så langt, vi reiser til Italia på lørdag 😀

    2. Lillian: ;o)) Følte at jeg mÃ¥tte være det i dag, og sÃ¥ hadde jeg litt overskudd!! Ble ikke sÃ¥ fin middag her, bare fiskeburgere fra Lofoten uten dessert!! Jeg begynner ferien først om en uke, og jeg har begynt Ã¥ glede meg…. Koz dere videre i ferien :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg