Lettelse….

Jeg kan ikke huske sist gang jeg har vært så nærvøs når jeg gikk inn på et legekontor, som jeg var i dag. Hjertet mitt hamra så det nesten hoppet ut igjennom halsen… Traff en eldre nabo på venteværelset, og ettersom jeg satt å pratet med henne fikk jeg kontroll over megselv, og da jeg skulle inn til legen var jeg relativt rolig…

Årsaken til at jeg var så nærvøs var jo svaret på blodprøvene mine, og som jeg hadde gått rundt å innbilt meg var helt forferdelig. Nå viste det seg at det ikke var noen grunn til å være nervøs… Alle prøvene min var helt 100% OK, og det var som om en sten falt fra hjertet å jeg følte at jeg kunne puste igjen, puh!!

Jeg trodde at det var prøvene mine som var årsaken til at han ville prate med meg, men det var jo ikke det. Det hjalt sykemeldingen min, og at den skulle endres. Min bedriftslege hadde vært i kontakt med han etter dialogmøtet vårt, og på bakgrunn av det skulle sykemeldingen endres fra 100% til 50% fra 1. Juli. Mesteparten av tiden gikk faktisk med til å diskutere den saken. Han satt opp ny time til meg rett før ferien, som er i slutten av ferien.

Humøret mitt steg flere grader etter besøket hos legen, og jeg syntes at jeg fortjente en aldri så liten sommerpresang. Det ble et tastatur til Nettbrettet mitt, bilde kommer senere i kveld :o))

 

6 kommentarer
    1. Gratulerer med fine prøver, alltid litt nervøst for noen 🙂 Du skal se det blir kos Ã¥ begynne og jobbe 50% fra mandag 🙂 Jeg er glad helsa tilsier at jeg har minimalt med fravær gjennom Ã¥rene, da ville jeg gÃ¥tt som en løve i bur og knurret, he he. Trives pÃ¥ jobb og trives med Ã¥ bli sliten, man setter mer pris pÃ¥ helga nÃ¥r den kommer – og ikke minst ferien – siste dag før ferie i morgen 😀
      God sommer til deg.

    2. Jøss! Visste ikke at det gikk an å endre en sykemelding!?!? Skjønner at du diskuterte dette, det var vel ikke helt det du så for deg 🙂 Men lettelsen må være stor, siden at prøvene var 100% OK. :))

    3. Grattis med 100% fine prøveresultater 🙂 Da har du IKKE betennelse i skulderen, da hadde Leukocyttene (hvite blodlegemer) vært HØYE. Jeg har revmatisme og slitasje, men smertene varierer faktisk med været også. Stå på, jeg er i full jobb ! 😉

    4. Lillian: Det var en stor lettelse med sÃ¥ gode tilbakemeldinger pÃ¥ svarene :o)) Jeg er nok dessverre ikke av de som har en sterk helse lenger… Blir fort forkjølet og tilbakevendende plager i skuldre og nakke, skulle ønske det ikke var sÃ¥nn, men jeg har nÃ¥ innsett at jeg mÃ¥ leve med fysikalske behandlinger hele Ã¥ret for Ã¥ holde plagene i sjakk. SÃ¥ blir det Ã¥ starte pÃ¥ helsestudio for Ã¥ trene opp kroppen igjen sÃ¥ snart skulder og arm tÃ¥ler det :o))

      Ønsker deg en riktig god sommer også :o))

    5. Info: Jo faktisk så var det dette jeg håpet på :o)) Diskusjonen gikk på litt andre ting i forbindelse med sykemeldingen. Jeg viste godt at man kunne endre sykemeldingen, noe jeg har gjort en gang før da jeg ble raskere bedre :o))

      Ja det var så godt å vite at alt sto bra til med kroppen :o))

    6. Tanja: Tusen takk :o)) Jeg vet ikke om det er noe betennelse i skulderen eller ikke, men vond er den nÃ¥ i allefall enda om ikke sÃ¥ ille som den har vært…. Heldigvis :o)) Skal bli godt Ã¥ komme inn i faste rutiner igjen Ã¥ føle at man er til nytte :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg