Tidsfordriv

På formiddagen i dag har jeg virkelig gjort noe spennende…. NOT!! De to øverste avdelingene i fryseren min var helt igjenfrosset, og den tredje var på god veg så i dag morges dro jeg ut kontakten for endelig å avise den. Jeg hadde gjort det for lenge siden dersom jeg hadde funnet duppeditten som skal lede vannet ut av fryseren tidligere. Den dukket opp i går når jeg lette etter noe annet.

Jeg trodde jeg skulle kjede livet av meg der jeg satt å ventet på at isen skulle begynne å smelte…. Tilslutt orket jeg ikke å vente lenger og fant fram føneren min å gikk løs på isen med den, og da skal jeg si at det ble fart i sakene. Vannet fosset nedover i strie strømmer.

Før isklumpene begynte å deise ned og utover var begge kattene veldig nysgjerrig på hva matora holdt på med… De spaserte foran fryseren å snuste og kikket og ristet på potene sine når de ble våte, hehehe!! De likte ikke isklumpene, for de bråket å det var litt skummelt.

Ikke vanskelig å se at det var nødvendig med avising her… Isen ligger ganske tjukt på begge hyllene. Det verste er at jeg fant faktisk tre pakker med noe mistenkelig inni i ishavet, men de forsvant fort ned i søppelposen. 

Jeg hadde tapet fast en søppelsekk til kanten for at jeg ikke skulle få vann utover hele gulvet, men vann er vann å det har en egen evne til å snike seg fram der man minst forventer det. Så når jeg løftet på søppelsekken etter å ha tørket fryseren inni, var det masse vann under sekken. Til alt hell for meg hadde det ikke kommet under fryseren så det var lett å få opp igjen.

Nå er kontakten satt i og fryseren holder på å jobbe seg opp mot de gradene den skal ha, og den bråker og smeller litt…. Det kommer nok til å ta noen timer innen den når gradene og frysevarene kan legges inn igjen. Heldigvis har jeg middag i kjøleskapet sånn at jeg slipper å gå i kjelleren å hente opp noe frossent….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg